آلبوم صوتی و تصویری کنسرت دستان با خوانندگی سالار عقیلی منتشر می‌شود

۱۱ شهریور – ۰۴:۴۱:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  ‌آلبوم تصویری و صوتی کنسرت گروه دستان و سالار عقیلی با عنوان «میخانه خاموش»‌ که ۱۶ و ۱۸ شهریور ماه در سالن همایش در برج میلاد برگزار می‌شود؛ تا پایان امسال منتشر خواهد شد.  
به گزارش خبرگزاری ممتاز، حسین توتونچیان، مدیرعامل موسسه فرهنگی ققنوس با اعلام این خبر گفت:«سی دی صوتی این اثر هم اکنون در استودیو در حال ضبط است، امیدواریم تا آذر ماه مراحل اخذ مجوز و تولید آن به اتمام برسد. اما دی وی دی آن در حال ضبط از مراحل پشت صحنه و تمرین ها است که پس از تصویربرداری از کنسرت و مراحل میکس و ویرایش به یاری خدا در اسفند ماه منتشر خواهد شد.»
برگزار کننده کنسرت گروه دستان هدف انتشار این آلبوم را حفظ و ثبت آثار موسیقایی فاخر و ارائه آن به نسل های بعدی دانست و افزود:« تولید و خصوصا نمایش آن منجر به ترویج و تشویق ویا حداقل ارائه کاملی از موسیقی اصیل یا کلاسیک ایرانی را برای همه خصوصا جوانان امکان پذیر می کند.»
کنسرت «میخانه خاموش» در دو بخش اجرا می‌شود. در بخش اول قطعات بدون کلام «باد»، «خفته در آتش» و «باران خاکستر» در دستگاه نوا براساس ساخته‌های حسین بهروزی نیا، تصنیف «شمع جان» براساس شعری از عطار و «ساغر» از غزلیات حافظ در مایه اصفهان از ساخته‌های سعید فرجپوری اجرا می‌شود و در بخش دوم براساس ساخته سعید فرجپوری اجرا می‌شود.«تصنیف‌های «میخانه خاموش» با شعر مهدی اخوان ثالث، «غم دوست» سروده سیاوش کسرایی، «احوال دل» و «راز من» از مولانا در کنار سه قطعه ساز و آوازی با اشعاری از هوشنگ ابتهاج و ابوالقاسم لاهوتی قطعات بخش دوم این کنسرت هستند.
در این اجرا حمید متبسم ( تار)‌، پژمان حدادی( تنبک)،‌ حسین بهروزی‌نیا( بربت‌)،‌ سعید فرج پوری( کمانچه) و بهنام سامانی(دف و دایره) سالار عقیلی(خواننده ) حضور خواهند داشت.
گفتنی است که کنسرت گروه موسیقی دستان با خوانندگی سالار عقیلی  در تاریخ ۱۶ و ۱۸ شهریورماه در ساعت ۲۱:۳۰ در سالن همایش برج میلاد تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند با مراجعه به سایت iranconcert.com  بلیت الکترونیک همراه با انتخاب صندلی  خود را تهیه کنند. همچنین افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند با مراجعه حضوری به شرکت فرهنگی ققنوس واقع در تجریش، پاساژ حیدریان، طبقه اول بلیت خود را تهیه  یا با تلفن های ۲۲۷۲۸۰۰۷و ۲۲۷۳۸۰۰۷ تماس حاصل فرمایند

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۱۱۶۴۱۲۷۰۱۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.