آلبوم موسیقی کودک بر اساس روایات قرآنی

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری از انتشار آلبوم موسیقی کودک بر اساس روایات قرآنی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، امید قبادی اظهار کرد: آلبوم موسیقی کودک بر اساس روایات قرآنی شامل ۳۳ قطعه در سه آلبوم است و این مجموعه اکنون در مرحله ویرایش نهایی قرار گرفته است.

وی افزود: این آلبوم به صورت ارکستر بزرگ کار شده است و مضامین آموزشی قرآنی برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» به صورت شعرهای متناسب با این رده سنی درآمده است که برای می‌تواند در آموزشگاه‌ها و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان درباره دیگر فعالیت‌های خانه موسیقی گفت: هم‌اکنون دو آلبوم در مرحله میکس و ویرایش نهایی قرار دارد که از جمله آنها آلبوم موسیقی استاد علی‌اصغر شاهزیدی است که سومین آلبوم وی پس از چرخ گردون و سروش آسمانی است و دیگری آلبوم خوانندگان جوان اصفهان است.

وی ادامه داد: آلبوم «دریغ» با آهنگ‌سازی میرزایی و خوانندگی مجتبی عسگری نیز هم‌اکنون آماده انتشار است ضمن اینکه دو آلبوم نیز در دست ضبط است که یکی دو نوازی تار و تنبک به نوازندگی تار آقای هوشیاری و نوازندگی تنبک آرش فرهنگ‌فر و دیگری آلبوم «تار و تار» به نوازندگی کیانوش عشیق و مشتاقی است.

قبادی با بیان اینکه تمامی آلبوم‌‌های در حال ضبط تا پایان سال ۹۱ به بازار موسیقی وارد می‌شود، تصریح کرد: همچنین مجموعه‌ای از ۱۵ سی دی از حسن منصوری گردآورنده کتاب «ردیف مکتب اصفهان» در حال ضبط است با نام «ردیف نامساوی، با محدودیت» که نوعی آلبوم ردیف پژوهی محسوب می‌شود و نشان دهنده این است که گوشه‌های موسیقی ایرانی این قابلیت را دارد که در اکثر دستگاه‌های مختلف موسیقی نواخته شود و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

‌*‌‌گردآوری آثار استاد جهانگیر ملک، نوازنده نامی تنبک

وی تاکید کرد: کتابی از آثار جهانگیر ملک نوازنده نامی تنبک کشور که برای نخستین بار توسط آقای دافعیان گردآوری شده است نیز به زودی وارد بازار کتاب می‌شود.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان اضافه کرد: همچنین خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان کتاب «موسیقی اصفهان در گذر زمان» را به بازار کتاب عرضه کرده است که در این کتاب شیوه، سیره، سبک و روش اساتید تاریخ موسیقی اصفهانی در بستر تاریخ مورد بررسی قرار گرفته است.

*‌بزرگداشت استاد کسایی در شهریورماه

وی اظهار کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی‌های نهایی هستیم تا مراسم بزرگداشتی ایران با حضور هنرمندان برای استاد سیدحسن کسایی نوازنده نامی نی در سالروز تولد وی در شهریور ماه برگزار کنیم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.