آلبوم «نگارینه» با صدای حسین علیشاپور منتشر می گردد

۲۸م اسفند ،

hossein-alishaporموسیقی ایرانیان – سودا مولائی: دومین اثر مشترک سیامک جهانگیری و حسین علیشاپور به زودی منتشر می گردد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این آلبوم که نگارینه نام گرفته است، علاوه بر علیشاپور، رسول رهو به عنوان آواز خوان حضور دارد و اجرای بخشی از آوازها و تصانیف بر عهده ی اوست. همچنین در این اثر بخشی از آوازها و تصانیف به صورت سوال و جواب بین دو خواننده اجرا شده که فضای تازه ای به اثر بخشیده است.

اشعار آوازها از عراقی، کلیم کاشانی و هما گرامی انتخاب شده است، ضمن آن که کار تنظیم تصانیف و قطعات را که از میان آثار قدیمی انتخاب شده اند،  سیامک جهانگیری انجام داده است.

در آلبوم نگارینه، هنرمندانی چون سیامک جهانگیری ( نی )، علی بهرامی فرد ( سنتور)، وحید فتایی (تنبک) و حمید خوانساری (عود) هنرنمایی کرده اند.

سیامک جهانگیری در چندین کنسرت از پروژه ی جهانی راه ابریشم همراه با استاد کیهان کلهر حضور داشته و آثاری چند به آهنگسازی او انتشار یافته است، وی همچنین از نوازندگان اصلی گروه همنوازان کلهر است. حسین علیشاپور نیز از آوازخوانان پرکار سال های اخیر است که نگارینه ششمین اثر انتشار یافته با صدای اوست. او همچنین سال قبل به همراه کیهان کلهر در تور اروپایی وی آوازخوانی کرده و اجراهای به یاد ماندنی در اپراهای مولانا و حافظ از او موجود است؛ رسول رهو نیز از شاگردان مکتب استادان دکتر حسین عمومی، منوچهر همایونپور و علی اصغر شاهزیدی ست که نگارینه اولین اثر او به شمار می آید.

شایان ذکر است که اولین اثر مشترک جهانگیری و علیشاپور «تنها» نام دارد، که سال قبل وارد بازار موسیقی کشور شده است.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.