آلمانی‌ها از فرصت‌های بوجود آمده برای تجارت با ایران استفاده کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر آلمان در تهران به این کشور توصیه کرد: با توجه به بهبود روابط ایران و کشورهای اروپایی و علاقه این کشورها برای گسترش تجارت با تهران، از گوی سبقت عقب نمانند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه و تجارت ایران، ولی‌الله افخمی‌راد، رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران به این کشور توصیه کرد: با توجه به بهبود روابط ایران و کشورهای اروپایی و علاقه این کشورها برای گسترش تجارت با تهران، از گوی سبقت عقب نمانند.

وی این مطلب را با اشاره به حضور فعالان اقتصادی فرانسوی، تمایل ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی برای گسترش روابط تجاری با ایران بیان کرد.
 
وی در ادامه بر پیشینه روابط عمیق ایران و آلمان تاکید کرد و افزود: تهران و برلین در سایه ثبات سیاسی ایجاد شده در دولت یازدهم، می‌توانند همکاری‌های دو جانبه خود را گسترش دهند.
 
رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه با اشاره به عزم دولت یازدهم برای تنش‌زدایی با کشورهای جهان، گفت: با توجه به فضای مطلوب کنونی، سازمان توسعه تجارت نیز به دنبال ایجاد فضای بهتر همکاری با کشورهای مختلف است و به همین منظور اعزام رایزنان بازرگانی ایران به کشورهای اروپایی و از جمله آلمان پیش‌بینی شده است.
 
وی با اشاره به قرابت و نزدیکی مردم ایران و آلمان افزود: در سال‌های گذشته که تحریم‌ها بیشتر شد، متاسفانه همکاری‌های ایران و آلمان کاهش یافت و حجم تبادلات تجاری دستخوش نوسان شد، در حالی که ایران تمایل دارد، روابط در سطح خوب تداوم داشته باشد.
 
رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر موفقیت تیم مذاکره‌ کننده ایران در نشست ۱+۵ تصریح کرد: ایران و آلمان می توانند در هر زمینه‌ای که امکان فعالیت وجود دارد، با یکدیگر همکاری‌ داشته باشند.
 
افخمی راد سیاست‌های دولت روحانی در مهار تورم را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: آمار و ارقام‌ها نشان‌ می‌دهد که دولت در کنترل تورم بسیار موفق عمل کرده است و بدیهی است که تجار خارجی نیز علاقه‌مند به فعالیت در کشورهایی هستند که تورم در آنها کنترل شده است.
 
افخمی‌راد با اظهار امیدواری از ایجاد فضای رقابتی در بخش‌های مختلف صنعت افزود: صنعتی‌ شدن و ایجاد فضای رقابتی در کشور لازمه ورود ایران به سازمان تجارت جهانی است و با اتخاذ سیاست‌های مناسب می‌ توانیم به سازمان تجارت جهانی ملحق شویم.
 
وی گسترش تجارت ترجیحی با کشورهای مختلف را یکی از گام‌های اصلی برای الحاق به سازمان توسعه تجارت دانست.
 
سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به زمینه های همکاری دو کشور و تاریخ دیرینه همکاری تهران و برلین اظهار داشت: ما امیدواریم با توجه به بهبود روابط تهران و قدرت‌های بزرگ، شاهد گسترش روابط تجاری بین دو کشور باشیم.
 
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.