“آلودگی هوا” تا فردا شب میهمان “تهران” است/ کشور از فردا میزبان “سامانه بارشی” است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس “هواشناسی” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

نقشینه گفت: امروز در بیشتر مناطق جو آرام است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بویژه تهران سبب افزایش آلاینده های جوی و غبارآلودی هوا و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا تا روز شنبه خواهد شد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشوردر گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز “پنجشنبه ۱۹ دی ماه ۹۲” در بیشتر مناطق جو آرام است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بویژه تهران سبب افزایش آلاینده های جوی و غبارآلودی هوا و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا تا روز شنبه خواهد شد.

وی افزود: از فردا سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و غرب وارد می شود و بارش باران و برف آغاز خواهد شد و تا شنبه در جنوب غرب، غرب بارش ها ادامه دارد و دامنه فعالیت سامانه به دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب کشور و نواحی مرکزی و با شدت کمتری به دامنه های  جنوبی البرز وشرق و شمال شرق نیز می رسد.

کارشناس هواشناسی افزود: دمای هوا در سواحل شمالی کشور با وزش باد افزایش می یابد و همچنین از اواخر وقت شنبه در شمال غرب، غرب و روز یکشنبه در نیمه غربی از میزان ناپایداری ها کاسته می شود و سامانه بارشی در روز یکشنبه در نوار شرقی فعال است و اواخر وقت این روز از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

نقشینه ادامه داد: طی این مدت دمای هوا در مناطق غربی کشور کاهش می یابد  و همچنین تنگه هرمز روز یکشنبه از بارش برخوردار است.

وی تصریح کرد: امروز با استقرار مرکز پر فشار در استان های اصفهان، یزد و کرمان و اهواز پدیده فرود هوا رخ داد همچنین دمای اصفهان امشب به ۹- درجه زیر صفر خواهد رسید .

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: تهران طی امروز کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارمحلی، اوایل شب افزایش ابر و فردا، قسمتی ابری، در پاره ای نقاط غبار محلی، اوایل شب افزایش ابر و روز شنبه، نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران و برف خواهد بود و از روز شنبه بارش در تهران آغاز می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.