آلودگی مونواکسیدکربن در افزایش اختلالات روانی نقش دارد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: آلودگی ناشی از مونواکسیدکربن در شهرهای بزرگ سبب افزایش اختلالات روانی شده است.

دکترپرویز مظاهری، رئیس انجمن روان پزشکی ایران، با بیان این مطلب iبه خراسان می گوید: عوامل بسیاری در افزایش اختلالات روانی در کشور ما نقش دارد که عوامل محیطی نظیر آلودگی هوا ناشی از تجمع مونواکسیدکربن در شهرهای بزرگ از جمله آن هاست. آلودگی هوا ممکن است سبب ایجاد استرس و نگرانی شود و یا این که بیماری ها را تشدید کند. این در حالی است که iبه سبب باورهای نادرست، مردم کمتر برای درمان اختلالات روان پزشکی مراجعه می نمایند و البته مشکلات اقتصادی هم در مراجعه نکردن iبه مطب روان پزشکان نقش بسیاری دارد.
دکترمظاهری با بیان این که در زمینه پیش گیری از اختلالات روانی iبه طور کامل فرهنگ سازی نشده است، تصریح می نماید: iبه طور کلی پیش گیری در ۳سطح انجام می گردد؛ در سطح اولیه آموزش، آگاهی دادن iبه مردم و اطلاع رسانی انجام می گردد تا نگرش مردم iبه این بیماری ها اصلاح شود. iبه عنوان مثال انگ زدایی از بیماری های روانی یکی از اقداماتی است که باید در حوزه رسانه ها انجام شود تا مردم بدانند بیماری روانی مثل بیماری قلبی یا کلیوی درمان پذیر است.
 در سطح دوم درمانگاه ها و مراکز درمانی ویژه اختلالات روانی باید iبه اندازه کافی باشد و روان پزشک نیز باید iبه تعداد کافی تربیت شود. در کشور ما نسبت iبه آمارهای جهانی تعداد متخصصان کم است و این نیروها باید بیش از پیش تربیت شوند. این مشکل iبه ویژه در شهرهای کوچک بیشتر ملاحظه می گردد، زیرا روان پزشکان مثل دیگر پزشکان ترجیح می دهند در شهرهای بزرگ خدمت نمایند.
 دکترمظاهری ادامه می دهد: در سطح سوم توان بخشی بیماران انجام می گردد که شامل ارائه خدمات متفاوت iبه اشخاصی است که تحت درمان می باشند تا هرچه سریعتر iبه محیط کار و زندگی برگردند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.