آلودگی ها ، رنگین کمان را از تهران گرفته است

۲۲خردادماه،
ممتاز نیوز : دکتر عدالتیان ، کاندیدای شورای شهر در رابطه با برنامه های خود در محیط زیست شهری در شورای شهر گفت : « شعار  من برای شورای شهر امسال  شهر ما ، رنگین کمان است . انتخاب این شعار به چند سبب است سبب اول به سبب وجود اقوام مختلف در تهران است  و سبب دیگر  این است که شهر تهران بسیار خاکستری است ، در سال های اخیر تهران رشد فیزیکی بسیار خوبی داشته است اما روح و رنگ شهر که همان مسایل فرهنگی است ، تغییر نکرده است و این یکی از مشکلات تهران در حال حاضر است که متاسفانه برروی این موضوع کار نشده است ».

دکتر عدالتیان ، کاندیدای شورای شهر در رابطه با برنامه های خود در محیط زیست شهری در شورای شهر به خبرنگار ممتاز نیوز گفت : « شعار  من برای شورای شهر امسال  شهر ما ، رنگین کمان است . انتخاب این شعار به چند سبب است سبب اول به سبب وجود اقوام مختلف در تهران است  و سبب دیگر  این است که شهر تهران بسیار خاکستری است ، در سال های اخیر تهران رشد فیزیکی بسیار خوبی داشته است اما روح و رنگ شهر که همان مسایل فرهنگی است ، تغییر نکرده است و این یکی از مشکلات تهران در حال حاضر است که متاسفانه برروی این موضوع کار نشده است ».

وی در ادامه گفت :« یکی از مسایلی که بر شکل گیری این رنگین کمان اثر گذار است آلودگی است که این محیط آلوده مانع از شکل گیری رنگین کمان می گردد ».

عدالتیان خاطر نشان کرد :« امید است که دوباره بتوانیم بعد از سال های سال در تهران هم چون قبل رنگین کمان را ببینیم . بر طبق این اصل آلودگی صوتی ، آلودگی هوا و آلودگی های دیگری که از پسماند ها و مسایلی از این قبیل بوجود می آید باید با استاندارهای جهانی هماهنگ شود تا اثر این آلودگی ها در سطح شهر کاهش یابد ».

این کاندیدای شورای شهر درادامه افزود :« بسیاری از بزرگراه ها از بین مسایل مسکونی حرکت می کند ، برای جلوگیری از آلودگی صوتی ، لازم است در کنار همه بزرگراه ها هم چون کشورهای دیگر جهان دیوارهای صوتی تعبیه شود تا آلودگی صوتی به حداقل کاهش پیدا کند ».

عدالتیان از اقدامات دیگری که شهرداری می تواند در راستای آن تلاش کند را چنین بیان کرد :« ایجاد نماد های مدنی در سراهای محله و خانه سلامت و فرهنگ سراها از اقدامات دیگری است  که شهرداری می تواند در راستای آن تلاش کند .
 امید است که بتوانیم  در این محیط ها به کودکان آموزش های مرتبط با محیط زیست را ارائه کنیم .که از این طریق می توان به مردم آموزش داد که چگونه می توانند به محیط  زندگی خود کمک کنند ».

وی در ادامه تاکید کرد :« نکته بسیار مهمی که از اهمیت خاصی هم برخوردار است ، تربیت مصرف کننده است که از طریق کالاهایی که ضایعات بسیاری برای محیط زیست ایجاد می کنند جلوگیری شود ، از خودرو گرفته تا قطعات وسایل خارجی که انرژی بسیاری مصرف می کنند در این راستا تلاش می گردد تا مردم هرچه بیشتر نسبت به مسایل محیطی آگاهی پیدا کنند ».

عدالتیان ، کاندیدای شورای شهر نکته مهم دیگری دررابطه با شعار شهر ما ، رنگین کمان را چنین بیان کرد :« توجه به مسئله غذای روح مردم نکته حایز اهمیتی است ، افسردگی در شهر تهران بسیار فراگیر شده است . فضاهای کوچک خانگی و عدم رعایت استانداردها فشارها و تنش های بسیاری را بر روی اعضای خانواده و کودکان این خانواده ها وارد می کند ».

این کاندیدای شورای شهر افزود :«متاسفانه درسطح  شهر امکانات کمی برای روح شهر وجود دارد .به عبارتی سطح شهر منظره خاص و ویژه ای برای شکل دادن به روح و رنگ  شهر وجود ندارد که به سلامتی روان مردم کمک کند . باید تلاش هایی در این راستا انجام داد تا سطح شهر دارای تصویر ویژه ای شود تا به جریان زندگی در سطح شهر و سلامت اشخاص کمک کند . خلافیت هنرمندان ، تئاتر ها و مراکز فرهنگی – هنری ، ورزشی و مساجد و بسیاری از عوامل دیگر باید به قدری رشد کند تا مردم در سطح شهر روح تازه ای پیدا کنند . بدست آوردن این روح تازه باید در خارج از فضای خانه و در سطح شهر و در کنارهمه اشخاص جامعه صورت بگیرد ».

وی در پایان گفت :«شهر ما رنگین کمان در راستای تحقق این هدف است که به شهر رنگ و روحی تازه ببخشیم ».

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.