آلودگی هوا سبب اختلال در شبکه تلفن همراه و اینترنت می‌شود

۹ م دیماه ، ایسنا- آلودگی هوا نیز می‌تواند مانند برف و باران برروی کیفیت و سرعت اینترنت و یا شبکه ارتباطی کشور تاثیر بگذارد.

علی‌اکبر جلالی – استاد دانشگاه – در این باره گفت: شبکه‌های ارتباطی و به ویژه شبکه‌های بی‌سیم در دوره‌ای که آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند، به‌طور طبیعی دستخوش مشکل می‌شوند، چرا که آلودگی هوا هم مانند برف و باران سبب ناصافی و ایجاد اختلال در این شبکه‌ها می‌شود.

وی با بیان این‌که در چنین شرایطی گاه حتی تلویزیون هم دچار مشکل می‌شود و بینندگان در دسترسی به شبکه‌های مورد نظر با اختلال مواجه می‌شوند، افزود: البته این مشکل تنها به کشور ما مربوط نمی‌شود و در تمام دنیا شرایط این‌گونه است که تغییرات جوی برروی شبکه‌های ارتباطی تاثیر می‌گذارند.

جلالی در ادامه یاد‌آور شد: البته این موضوع را می‌توان از جنبه‌ی دیگر نیز مورد بررسی قرار داد و آن این‌که زمانی که به سبب آلودگی هوا در کشور تعطیلی اعلام می‌شود، کاربران اینترنت به سبب آنکه اوقات فراغت بیش‌تری دارند طبیعتا به میزان بالاتری از اینترنت استفاده می‌کنند که با توجه به محدود‌ بودن پهنای باند همین موضوع سبب ایجاد ترافیک و پایین آمدن سرعت می‌شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه در کشور، پهنای باند اینترنت بسیار ناچیز است. به‌طور معمول کاربران اینترنت باید به سرعتی معادل ۱٫۵ مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند، اما در ایران شاید یک درصد از شهروندان هم به این سرعت دسترسی نداشته باشند و در چنین شرایطی با توجه به محدود‌ بودن پهنای باند طبیعی است در بعضی موارد از جمله آلودگی هوا کاربران با مشکلاتی از این دست مواجه شوند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.