آلودگی هوا میزان شادی مردم را کاهش می دهد

۳۰م دیماه ،

نتایج یک تحقیق نشان داد آلودگی هوا میزان شادی مردم را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه گرین اکونومیکس، محققان کانادایی با انجام مطالعات خودروی شهروندان تعداد زیادی از کشورهای اروپایی دریافتند افزایش آلودگی هوا می‌تواند سبب تشدید ناراحتی در میان شهروندان مورد مطالعه شود.

براساس این گزارش محققان با بررسی داده‌های ثبت شده در سطوح آلودگی هوا میان این کشورها و آنالیز انتشار یافتن دی‌اکسیدکربن از منابع مختلف به عنوان نماینده‌ای برای آلودگی هوا و نیز ارزیابی شادی شهروندان از طریق داده‌های حاصل از نظر سنجی ملاحظه کردند یک ارتباط سبب و معلولی میان این دو عامل برقرار است و میزان رضایتمندی از زندگی با افزایش آلودگی هوا در میان شهروندان کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، این یافته‌ها مکانیسم‌هایی که به وسیله آن سطوح بالای آلودگی هوا سبب تشدید ناراحتی مردم می‌شود را ارائه نمی‌دهد اما نشان می‌دهد که ایجاد سیاست‌هایی که بتواند سبب ایجاد تغییراتی در کاهش آلودگی هوا شود اثر مثبتی بر میزان شادی شهروندان خواهد داشت.

گفتنی است نتایج حاصل از این تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا یک مشکل جهانی است و گریبانگیر بسیاری از کلان‌شهرها  شده است. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.