آلودگی هوا و کاهش قدرت تفکر مغز

۲۸ آبان ،

محیط زیست > آلودگی– نتیجه یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که آلودگی هوای شهرها قدرت تفکر مغز را کاهش می‌دهد و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی برای انسان ایجاد می‌کند

به گزارش تفسیری ایرنا، نتیجه این تحقیق همچنین نشان داد که سطح بالای آلودگی هوای شهرها مغز افراد بالای ۵۰ سال را سه سال پیرتر می‌کند.

پیش از این تحقیقات دیگری نشان داده بود که آلودگی هوا با افزایش خطر بروز مشکلات قلبی و تنفسی ارتباط دارد.

محققان در یک مطالعه با بررسی ۱۵ هزار بزرگسال متوجه شدند که ذرات ریز آلاینده‌های موجود در هوا می‌تواند خطر زیست محیطی بسیاری برای کاهش قدرت تفکر آنها ایجاد کند.

ذرات ریز آلاینده‌های موجود در هوا در هنگام تنفس در ریه‌ها و احتمالا مغز رسوب می‌کند و مشکلات قلبی، عروقی و ریوی ایجاد می‌کند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که آلودگی هوا با تاثیر بر روی قلب و ریه‌ها می‌تواند میزان امید به زندگی را در انگلیس به طور متوسط هفت تا هشت ماه کاهش دهد.

محققان متذکر شدند که افراد مسن به سبب افت سلامتی و عملکردی مرتبط با سن، نسبت به خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده آسیب پذیرتر می باشند.

این مطالعه همچنین نشان داد که آلودگی هوا با افزایش مشکلات قلبی عروقی، تنفسی و حتی مرگ پیش از موعد در افراد مسن‌تر ارتباط دارد.

محققان همچنین متوجه شدند که هر ۱۰ میکروگرم اضافی آلاینده در هر متر مکعب هوا، به اندازه سه سال پیری سبب افت قدرت تفکر در انسان می‌شود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.