آماده باش شرکت پخش آذربایجان شرقی برای امداد رسانی به زلزله زدگان

سوخت مورد نیاز مناطق زلزله زده به طور کامل تامین شد؛

سخنگوی ستاد بحران شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از آمادگی کامل این شرکت برای تامین سوخت مورد نیاز مناطق زلزله زده این استان با تشکیل و اعزام اکیپ های ویژه خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علی اصغر نورانفر با اعلام تسلیت و ابراز همدردی کارکنان این شرکت با زلزله زدگان استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی گفت: اکیپ های فنی، مهندسی و ایمنی شرکت پخش به مناطق زلزله زده اعزام شده و کار سوخت رسانی به مردم زلزله زده و نیز خودروهای امدادی در حال انجام است و مشکلی از لحاظ تامین سوخت در منطقه وجود ندارد.
به گزارش آریا، زمین لرزه‌های شدیدی (به بزرگی ۶٫۲ ریشتر) بعدازظهر روز گذشته (شنبه، ۲۱ مرداد) شهرها و شهرستان های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را لرزاند.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با دوازده ناحیه مرکزی (تبریز)، میانه، مراغه، بستان آباد، سراب، مرند، بناب، ملکان، هشترود، اهر، شبستر و جلفا وظیفه سوخت رسانی به این مناطق را به عهده دارد.

سوخت موردنیاز مردم مناطق زلزله زده تامین شده است
وی با تاکید بر این که مرکز این زلزله در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی بوده است، افزود: هم اکنون تمامی جاده های منتهی به این مسیر به طور کامل باز شده است و نفتکش های سوخت رسان در حال اعزام به منطقه هستند.
نورانفر تصریح کرد: با توجه به این که سوخت مایع مورد نیاز شهرستان ها و روستاهای آذربایجان شرقی از اردیبهشت ماه امسال ارسال شده است، هم اکنون مشکلی به لحاظ کمبود سوخت در منطقه وجود ندارد.
نورانفر تاکید کرد: نفت سفید، نفت گاز و گازمایع به مناطق زلزله زده (شهرستان ورزقان، اهر و روستاهای اطراف) ارسال شده است و اکیپ های شرکت پخش آمادگی دارند تا در صورت نیاز، نسبت به سوخت رسانی به این مناطق اقدام کنند.

تامین سوخت هوایی بالگردهای هلال احمر
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد بحران شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به افزایش تردد هواپیماها و بالگردهای امدادی به منطقه به منظور تامین نیازهای پزشکی، ایمنی و خدماتی به زلزله زدگان گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه در آماده باش کامل به سر می برد و سوخت هوایی مورد نیاز واحدهای امدادی نیز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

جایگاه های سوخت منطقه فعال است
علی اصغر نورانفر همچنین درباره وضعیت جایگاه های عرضه فرآورده و سی ان جی منطقه آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در طی حادثه زلزله دیروز هیچ جایگاهی آسیب جدی ندیده است و کار عرضه سوخت در جایگاه ها ادامه دارد.

وی با اشاره به شلوغی جایگاه های عرضه فرآورده شهر تبریز و ترافیک توزیع سوخت این جایگاه ها گفت: مردم به منظور تردد و خارج شدن از مناطق زلزله زده به سوخت بیشتری احتیاج دارند که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و با افزایش تعداد نفتکش های ارسالی به جایگاه ها، سوخت مورد نیاز تامین و عرضه می شود.
نورانفر درباره جایگاه های سی ان جی منطقه گفت: جایگاه سی ان جی شهرستان ورزقان به منظور رعایت مسائل ایمنی از سرویس خارج شده است ولی مشکلی در تامین سوخت این شهر وجود ندارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.