آماده گفتگو در مورد پیشنهادهای پنج گانه ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آر.تی.تی نیوز، نمایندگان کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین ورسیه به اضافه آلمان در مذاکرات ۱+۵ با ایران، شب گذشته مذاکراتی را به منظور رسیدن به هماهنگی پیش از مذاکرات مسکو انجام دادند.

بر همین اساس، کاترین اشتون پس از پایان مذاکرات خود با نمایندگان ۱+۵ ، در تماسی تلفنی با “سعید جلیلی” دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، آخرین مواضع این گروه را به اطلاع وی رساند.

در این گفتگوی تلفنی خانم اشتون اظهار داشت: ما آماده ایم تا در مسکو درباره پیشنهادهای ۵ گانه جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته ای و غیرهسته ای گفتگو کنیم. وی با تأکید بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست مسکو ابراز امیدواری کرد بتوان بر اساس ۵ پیشنهاد ایران و پیشنهاد ۱+۵ به نقاط مشترک دست یافت.

رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: عدم آمادگی طرف مقابل در ۲۰ روز گذشته برای گفتگوهای کارشناسی و معاونین، موجب ایجاد وقفه در پیشرفت گفتگوهایی سازنده و رو به جلو گردیده است. دکتر جلیلی در این گفتگو  لزوم  احترام  به توافق های استانبول و بغداد را مورد تأکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر اینکه در مسکو محورهای ۵ گانه پیشنهاد ایران را به روشنی بیان خواهیم کرد، اظهار داشت پاسخ مناسب به این محورها می تواند موجب پیشرفت گفتگوها شود.

 

این در حالی است که دیپلمات های غربی مدعی شده هد ایران قبول کرده تا درخصوص بسته ای که کشورهای ۱+۵ در مذاکرات بغداد به هیئت ایرانی ارائه کرده اند، در مذاکرات مسکو به گفتگو بنشیند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.