آمادگی بیش از ۱۸ استان برای شرکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور

اجلاس سران صادرات و نمایشگاه توانمندی های صادراتی می تواند به گسترش صادرات و معرفی صادرکنندگان استانها به عنوان قهرمان ملی استانی و ایجاد بستر مناسب در بازارهای جهانی، گامی موثر و هدفمند در تحقق اهداف صادرات کشور باشد.

سپنتا سومر دبیر اجرایی جشنواره در گفتگو  با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: استانداران مشارکت بسیار خوب و موثری در جهت حمایت از تولید کنندگان که همواره دغدغه آنان و مسئولان مرتبط در این حوزه در سطح استانی بوده است را انجام داده اند. اجلاس سران صادرات و نمایشگاه توانمندی های صادراتی می تواند به گسترش صادرات و معرفی صادرکنندگان استانها به عنوان قهرمان ملی استانی و ایجاد بستر عرضه مناسب در بازارهای جهانی، گامی موثر و هدفمند در راستای تحقق اهداف صادرات کشور و  بی نیازی از صادرات نفت باشد.
 برگزاری این اجلاس و نمایشگاه می تواند زمینه ساز حمایت و همکاری مسئولان عالی رتبه استانها و تولیدکنندگان آن استان و توسعه تجارت خارجی و صادرات کشور باشد.
سومر همچنین افزود: بیش از ۱۸ استان در این اجلاس در حال آماده سازی مقدمات حضور و فراهم نمودن شرایط مشارکت عزیزان تلاشگر تولید استانی را ایجاد نموده اند و پیش بینی می شود استانهای دیگر نیز با توجه به فرصت باقی مانده از این جشنواره حمایت نمایند.این جشنواره با حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان، بازرگانان ، اتحادیه های صادراتی و اتاقهای بازرگانی و مسئولین دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد.
با توجه به نامگذاری این اجلاس به عزم ملی ایرانیان برای صادرات و شرایط مناسب بوجود آمده بعد از اجلاس سران کشورهای عدم تعهد، فرصتی مغتنم برای معرفی کالاهای ایرانی به این کشورها و استفاده از ظرفیت آنان خواهد بود.
سومر در پایان گفت: دبیرخانه از ایجاد فرصت نقد و بررسی کارشناسی مشکلات صادرات و بسترسازی مناسب و اعلام نقطه نظرات، راهکارها و هم اندیشی در این حوزه حمایت نموده و می تواند تریبون عزیزان سنگر تجارت خارجی کشور باشد.علاقه مندان به مشارکت در این جشنواره می توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.ieco.ir  مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است اولین اجلاس سران صادرات و تجارت خارجی و نمایشگاه توانمندیهای صادراتی کشور در مورخ ۱۱ الی ۱۴ مهر ماه سال جاری در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.