آمادگی هندی ها برای بیمه محموله های نفتی ایران

خبرگزای آریا- بیمه گران هندی برای حفظ امنیت انرژی این کشور و ادامه معاملات نفتی با دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک، محموله های نفتی ایران را بیمه می کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  دولت هند به بیمه گران دولتی این کشور اجازه داده است برای کشتی های حامل نفت خام ایران، به طور محدود پوشش بیمه ای ارائه کنند.
آنیل دولی، مدیر عامل اتحادیه ملی کشتی داران هند گفت: این نمونه ای عالی از این است که چگونه سه صنعت مهم هند، یعنی بیمه، کشتی رانی و نفت، برای تضمین امنیت انرژی کشور متحد می شوند.
این اقدام دولت هند در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا انجام می شود که بیمه گران کشورهای عضو این نهاد را از پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران محروم می کند.
این تحریم های اتحادیه اروپا، انحصار بیمه گران غربی در بیمه های دریانوری را به شدت به چالش کشیده است؛ به گونه ای که چین و هند، دو مشتری عمده نفت ایران، خواهان استفاده از نفتکش های ایرانی شده اند تا دیگر به بیمه اروپایی ها نیازمند نباشند.
هند پیش از این موفق شده بود در فهرست کشورهای معاف از تحریم های مالی آمریکا برای خریداران نفت ایران قرار گیرد و قرار است در ماه جاری میلادی، روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند.
به گفته دولی، بیمه گران هندی حق دارند تا سقف ۵۰ میلیون دلار، خسارت های مربوط به آلودگی و آسیب افراد را پوشش دهند.
شرکت هندی جنرال اینشورنس بیمه گر پوششی خواهد بود و بیمه گران هندی یونایتد ایندیا اینشورنس، نیو ایندیا اشورنس، نشنال اینشورنس و اورینتال اینشورنس از خدمات آن بهره مند می شوند.
از دیگر اقدام های قابل توجه هند برای مقابله با تحریم ها، این بود که انحصار چند دهه گذشته نفتکش های هندی در واردات نفت خام را پایان داد و به پالایشگران دولتی خود اجازه داد از نفتکش های ایرانی استفاده کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.