آمادگی استفاده از تجارب ارزنده ایران در زمینه مرمت اسناد را داریم

۱۱اردیبهشت،

رئیس کتابخانه ملی چک در مراسم امضاء تفاهم نامه با اسحاق صلاحی گفت: کتابخانه ملی ایران، کارشناسان خبره ای دارد و آمادگی داریم از این تجارب ارزنده در مرمت، بازسازی و حفاظت از اسناد و منابع استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد وکتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، وی در ابتدا با تشکر از دکتر صلاحی و کتابخانه ملی ایران برای میزبانی از آنان، به فعالیت های صورت گرفته از بندهای تفاهم نامه قبلی اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که از آرشیو ملی ایران داشتیم، منابع، امکانات و تجهیزات را بسیار عالی دیدیم و امیدواریم همکاری های خود را با کتابخانه ملی ایران گسترش دهیم.

رئیس کتابخانه ملی چک ادامه داد: در بازدیدی که از کتابخانه ملی ایران نیز داشتیم، متوجه شدیم یکی از قدیمی ترین نقشه های تهران، توسط فردی از کشور چک طراحی و ترسیم شده که جای خوشحالی داشت.

وی دیجیتالی کردن منابع را از اولویت های همکاری با سازمان اسناد وکتابخانه ملی معرفی کرد و افزود: توسعه وب پایگاه اینترنتی و دیجیتالی کردن منابع اعم از چاپی و تصویری از خواسته های مشترک دو طرف است و در بازدیدهایی که در تهران با ملت شما داشتم، همکاری ها را مثمر ثمر می بینم، ان شاء الله.

در پایان این نشست، مدال طلا و نشان مخصوص کتابخانه ملی چک که به پاسداشت یکی از روسای کتابخانه ملی چک طراحی شده، به دکتر صلاحی اهدا شد. هم چنین فهرستی از نسخه های خطی موجود در چک و چند جلد کتاب نفیس نیز به کتابخانه ملی اهدا شد. گفتنی است بازدید از بخش های مختلف کتابخانه ملی ایران از دیگر برنامه های روز چهارم هیات کتابخانه ملی چک بود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.