آمادگی ایران برای مقابله با حملات از سیم‌برق

۰۵خردادماه،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه بزرگراه ارتباطی ایران – اروپا EPEG که امروز افتتاح شد ،‌ امنیت ارتباطی کشورمان را تضمین می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘ محمد حسن نامی ‘ در مراسم افتتاح پروژه های ملی زیر ساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، با حضور رییس جمهوری و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت در محل مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی در تهران، افزود: بهره برداری از این خط ارتباطی ایران را به قطب ارتباطی منطقه تبدیل می کند و از این پس نقش کلیدی در ارتباطات بین الملل خواهیم داشت .
وی با اشاره به اینکه برای مشخص شدن اهمیت پروژه EPEG ، ابتدا باید موقعیت حساس استراتژیک ایران را مورد ارزیابی قرار دهیم ، افزود: ایران دارای موقعیت مهم گذرگاهی در جهان بوده و تمام سرزمین های ما در قلب جهان است و ایران به تنهایی اهمیت همه خاورمیانه را دارد .
نامی گفت: کشور ما به آبهای بین المللی وصل بوده و سومین کشور جهان از نظر دسترسی به آبهای آزاد جهان هستیم، از سوی دیگر تنگه هرمز به عنوان یک نقطه حساس در دست ایران است چرا که بیش از ۶۵ درصد حجم تجارت جهانی از این نقطه انجام می گردد و نقطه جایگزین نیز ندارد .
وی افزود: تمام فشارهایی که استکبار به ملت و دولت ایران وارد می کند، برای جلوگیری از شکوفایی بیش از این ایران و به خاطر موقعیت استراتژیک کشورمان است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد اهمیت پروژه بزرگراه ارتباطی ایران – اروپا EPEG ، افزود: این پروژه به طول هشت هزار کیلومتر از فرانکفورت آلمان آغاز و با عبور از چند کشور اروپایی ، روسیه و پس از گذر از بندر جاسک به بندر باراکای عمان متصل می گردد.
وی افزود: این خط ارتباطی ، جایگزین خط ارتباطی است که از کانال سوئز می گذرد و به سبب حمایت استکبار از تروریسم در منطقه خط ارتباطی نا امنی محسوب می گردد و با افتتاح پروژه epeg تنها جمهوری اسلامی است که از امنیت ارتباطی برخوردار خواهد بود.
نامی گفت: از ویژگی خط ارتباطی ایران – اروپا این است که این خط از خشکی عبور می کند و تنها ۴.۲ درصد آن از بستر دریا می گذرد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : ویژگی دولت نهم و دهم و رییس جمهوری کشورمان دکتر احمدی نژاد ، اهمیت دادن به تحقیقات است و در زمینه پیشرفت های علمی کشور ما از خط قرمز استکبار عبور کرده ایم و سبب دشمنی آنها نیز همین موضوع است .
وی با اشاره به ربایش اطلاعات از سوی کشورهای استکباری گفت: ایران با اتکا به متخصصان خود ،‌ توانمندی و ظرفیت خوبی برای دفاع و مقابله با ربایش اطلاعات دارد و حتی آماده مقابله به حملاتی هستیم که از طریق سیم برق به زیر ساخت می گردد .
وی با اشاره به افتتاح شبکه فیبرنوری به طول پنج هزار کیلومتر که امروز انجام شد ، افزود: دولت الکترونیک بر بستر این فیبر نوری بر بستر فیبر نوری شکل می گیرد .


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.