آمادگی رنو برای بازگشت به بازار ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت خودرو سازی رنو فرانسه اعلام کرد به محض برطرف شدن مسائل سیاسی به بازار خودرو مهم و کلیدی ایران باز خواهد گشت.

خبراقتصادی:به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری آتونیوز یوروپ نوشت: شرکت خودرو سازی رنو فرانسه برای بازگشت به بازار مهم ایران با اعلام تمایل کرد. زمان برگشت به ایران مشخص نکرده است اما به محض برطرف شدن مسائل سیاسی به بازار ایران برخواهد گشت.

رنو در ماه جولای(تیرماه)و پس از گسترش تحریم‌های آمریکا به صنعت خودرو کشورمان مجبور به خروج از ایران شد. رنو یکی از آخرین شرکت‌های خودروسازی اروپا بود که تا همین اواخر تلاش کرد جایگاه خود را در بازار ایران حفظ کند. این شرکت در سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساند در حالی که در همین زمان در ایتالیا ۹۶ هزار و در اسپانیا ۸۳ هزار دستگاه خودر فروخته بود.

رنو با همکاری دو شرکت ایرانی پارس خودرو و ایران خودرو دو مدل خودرو  لوگان و مگان تولید می‌کند. یک سخنگوی این شرکت اعلام کرد رنو منتظر رفع تحریم ها برای بازگشت به بازار ایران است.

پیش از این نیز بعضی از سناتورها و اقتصاددانان فرانسه نسبت به متضرر شدن صنعت خودرو فرانسه پس ازاعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا اخطار دادند و از دولت این کشور خواستند برای دفاع از  منافع ملی و نیز  حفظ برند صنعت خودروسازی فرانسوی در ایران با واشنگتن وارد مذاکره شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.