آمادگی صندوق مهربرای پرداخت وام ازدواج

۱۹م آذر ،

بینا- معاون تسهیلات و اعتبارات صندوق مهرامام رضا(ع) از آمادگی صندوق برای پذیرش مجدد مسئولیت اعطای وام ازدواج و مشارکت در این امر در صورت تصمیم هیات مدیره خبر داد.
به گزارش بینا، مهدی حسین‌نژاد به ایسنا اظهارکرد: آن‌گونه که از خبرها و مردم مراجعه‌کننده می‌شنویم، شرایط پردخت وام ازدواج به متقاضیان راضی‌کننده نیست و مثل اینکه دوباره برای پرداخت وام صف‌های طولانی ایجاد شده و از آن هدف اولیه صندوق مهر امام رضا (ع) که پرداخت ۱۵ روزه وام ازدواج و عدم تشکیل صف برای متقاضیان بود، دور شده‌اند.
وی با اشاره به دو مشکل اساسی که در پرداخت کنونی وام ازدواج به متقاضیان وجود دارد، بیان کرد: ایجاد صف‌های طولانی متقاضیان برای دریافت وام و سیستم ضمانتی موجود از جمله مشکلاتی است که وجود دارد.
حسین‌نژاد ادامه داد: از سال ۸۵ که وظایفی به صندوق مهر امام رضا (ع) برای پرداخت وام ازدواج سپرده شد چند مشکل اساسی وجود داشت، از جمله اینکه زوج‌هایی وجود داشتند که مدت‌ها در صف بودند و وام نگرفته بودند، سقف پرداخت وام کم بود و بانک‌ها نیز از پذیرش به بهانه عدم ابلاغ اعتبار اجتناب می‌کردند.
معاون تسهیلات و اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) افزود: از سال ۸۵ صندوق پایگاه اینترنتیی را طراحی کرد و ثبت‌نام‌ها را از طرق پایگاه اینترنتی انجام داد و با کلیه بانک‌های عامل تفاهم‌نامه امضا کرد و پرداخت وام‌ها را به صورت مشارکتی ۵۰ درصد پرداخت می‌کرد و ظرف مدت ۱۵ روز بانک‌ها متعهد بودند وام را پرداخت کنند و اگر وام را پرداخت نمی‌کردند باید سبب عدم پرداخت را به صندوق اعلام می‌کردند.
وی در ادامه به سیستم کنونی وجود ضامن برای پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و گفت: در قبل سیستم طوری طراحی شده بود که هر کسی می‌توانست وام بگیرد و اگر احیاناً بانک نمی‌توانست پول خود را وصول کند، صندوق از محل سپرده‌هایی که نزد بانک داشت وام‌ها را تضمین کرده بود و این‌گونه نبود که همانند سیستم کنونی سلیقه‌ای باشد که اگر رییس شعبه بگوید باید به تایید من باشد و یا اینکه دارای شرایط می باشند یا نیستند، به متقاضیان وام تعلق گیرد.
حسین‌نژاد خاطر نشان کرد: در همان سالی که صندوق مهر امام رضا (ع) از مشارکت در پرداخت وام ازدواج کنار گذاشته شد مسوولان صندوق با مدیران وقت بانک مرکزی مکاتبات بسیاری را انجام دادند و معتقد بودند که اگر صندوق به عنوان مدعی عموم متقاضیان برای پیگیری مطالباتشان از سیستم خارج شود با توجه به اینکه صندوق در تمامی شهرستان‌ها وجود دارد و قابلیت رصد و پیگیری دارد، کار درستی نیست و بهتر است صندوق مجددا به سیستم پرداخت وام به روش قبلی بازگردد ولی بانک مرکزی اعلام کرد که این اتفاق نمی‌افتد و ما خودمان بخش کارکرد صندوق مهر امام رضا (ع) را انجام می‌دهیم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.