آمادگی عربستان برای اعزام ۷۵۰ هزار عمره گزار ایرانی

اسفند ۱۴۰۲

در گفتگوی رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان در عصر سه شنبه ۹۲٫۷٫۹ وزیر عربستان آمادگی خود را برای اعزام ۷۵۰ هزار زائر ایرانی در عمره ۹۳-۹۲ اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس اوحدی در ابتدا از خدمت رسانی عربستان به زائران ایرای تشکر کرد و گفت: تامین خدمات ویژه برای زائران ایرانی در ایام تشرف در قالب یک قرارداد انجام می گردد که طرف سعودی مساعدت کرده و وزیر حج عربستان نیز دستور صریح داده که در ارائه خدمات به زائران ایرانی کوتاهی صورت نگیرد.
در این دیدار ضمن تحسین نظم زائران ایرانی، برای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران کشورمان در مشاعر مقدسه دستور ویژه صادر کرد و همچنین برای افزایش ۵۰ درصدی تعداد زائران ایرانی در عمره ۹۳ – اعلام آمادگی کرد.
وی به  خدمات ویژه‌ برای زائران ایرانی اشاره کرد و افزود : امسال، متراژ زمین‌هایی که در منا و عرفات در اختیار کشورها قرار می‌دهند را کاسته اند  ولی از سهمیه  زائران ایرانی کم نکرده‌اند و کف چادرهای زائران ایرانی در عرفات با ۲۳ هزار تخته فرش، مفروش می‌شود.

اوحدی تصریح کرد:  ۲۵۰ یخچال برای کاروان‌ها در منا و عرفات در نظر گرفته شده است و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر در چادرهای زائران ایرانی در عرفات مستقر شده که برای اولین بار در ایام تشریق صورت گرفته است.

وی به اظهارات تحسین‌آمیز وزیر حج عربستان دربارهٔ نظم زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: دکتر بندر بن حجار پنج‌شنبه در زمان برگزاری دعای کمیل با حضور زائران ایرانی در جوار حرم نبوی حضور داشته و نسبت به نظم خاص زائران ایرانی ابراز خشنودی کرد.

اوحدی خاطر نشان کرد: وزیر حج عربستان با افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت اعزام زائران ایرانی در عمره ۹۳ – موافقت کرد و به معاون وزارت حج دستور داد تا تیم صدور وزیرا برای زائران عمره گزار ایرانی از اول ماه صفر باز شود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.