آمادگی وزارت بهداشت برای ارایه نقشه‌های استاندارد به سازمان‌های متقاضی ساخت بیمارستان

۲۹م دیماه ،
ممتاز نیوز:‌ مدیرکل منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت در پاسخ به بعضی اظهارات مطرح مبنی بر “ساخت بیمارستان‌های فاقد استاندارد از سوی وزارت بهداشت”، از تدوین «استاندارد برنامه‌ریزی و طراحی بیمارستان ایمن» برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد که به سازمان‌های دولتی و خصوصی متقاضی ساخت بیمارستان، نقشه‌های بیمارستانی استاندارد ارایه دهد بدون این که از این بابت هزینه‌ای دریافت کند.

مهندس محمدمهدی کلانتریان در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ اظهارات مطرح شده مبنی بر “ساخت بیمارستان‌های فاقد استاندارد از سوی وزارت بهداشت”با طرح این سوال که “گویندگان این خبرها بر چه اساسی این اظهارات را بیان می‌کنند؟” افزود: وزارت بهداشت برای اولین بار «استاندارد برنامه‌ریزی و طراحی بیمارستان ایمن» را تدوین کرده است. این استانداردها در ۲۰ جلد کتاب مدون برای طراحی و ساخت بیمارستان‌های عمومی نوشته شده است. بر اساس این استانداردها نیز نقشه‌های تازه در وزارتخانه‌های بهداشت و مسکن طراحی می‌شود.

وی افزود: در دولت فعلی، برای اولین بار بررسی تمام نقشه‌های ساخت و ساز بیمارستانی (از بیمارستان‌های بزرگ گرفته تا مراکز جراحی محدود) بخش دولتی و غیردولتی، خیرین، تامین اجتماعی و … در وزارت بهداشت انجام می‌شود. به این ترتیب نقشه‌ها در وزارت بهداشت بررسی می‌شود و در صورت تطابق با استانداردها، تایید و پروانه فعالیت ارایه می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت گفت: در مجموع اکنون طراحی مربوط به بیمارستان‌ها از بیمارستان ۱۰ تخته گرفته تا ۱۰۰۰ تخته انجام شده و طرح‌های کلی آن وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد که به سازمان‌های دولتی و خصوصی متقاضی ساخت بیمارستان، نقشه‌های بیمارستانی استاندارد ارایه دهد بدون این که از این بابت هزینه‌ای دریافت کند؛ چرا که هدف وزارت بهداشت سلامت مردم است.

کلانتریان ادامه داد: در این زمینه تفاهم نامه‌ای میان وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی امضا شده است و از این پس هر گاه تامین اجتماعی قصد ساخت بیمارستان تازهی داشته باشد، وزارت بهداشت نقشه‌های مربوطه را بدون دریافت هیچ وجهی در اختیارشان قرار می‌دهد.

وی گفت: دغدغه اصلی ما سلامت مردم است. بر این اساس به دنبال آن هستیم که فضای بیمارستانی استاندارد ساخته شود؛ چرا که بی‌تردید در فضای مطلوب‌تر خدمات بهتری نیز به مردم ارایه می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.