آمادگی پلیس راهور برای همکاری ترافیکی در برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار ‘اسکندر مومنی’ روز چهارشنبه در حاشیه نشست هماهنگی طرح تابستانه پلیس راهور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از برنامه های مهم تابستان امسال برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد است.

اجلاس سران کشورهای غیر متعهد قرار است شهریور ماه امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه این موضوع نیز مد نظر کمیته عملیات و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی قرار دارد، گفت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای موضوعات ترافیکی این همایش آماده شده است.

رییس پلیس راهور در ادامه به تشکیل کمیته مشترک پایش تصادفات در طرح تابستانه امسال اشاره کرد و افزود:این کمیته با حضور نمایندگان تمامی دستگاهها تشکیل می شود و چنانچه در راههای اصلی یا روستایی وضعیت تصادفات از حالت عادی خارج شود، این کمیته ضمن بررسی در صورت نیاز در محور مورد نظر نیز مستقر خواهد شد.

سردار مومنی در خصوص زمان برگزاری طرح تابستانه افزود: طرح تابستانی پلیس در دو مرحله از ۳۱ خرداد تا ۳۱ تیر و ۲۹ مردادماه تا ۲ مهر ماه اجرا می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی به افزایش سرعت در راه های روستایی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات فعلی در بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده های روستایی آسفالت شده این است که از اصلاح هندسی خوبی برخودار نیستند.

وی تاکید کرد: یکی از مصوبات نشست امروز فعالتر شدن پلیس راهور، راهداری، پزشکی قانونی، امدادخودرو، اورژانس و دیگر دستگاه در راه های روستایی است.

سردار مومنی به کاهش تلفات حوادث رانندگی در دو ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: نباید به این آمار دلخوش باشیم چرا که امسال در روند کاهش تلفات ،سال سختی در پیش داریم و باید با استفاده از پتانسیل‌ها و توسعه زیرساختها روند کاهشی را ادامه دهیم.

رییس پلیس راهور ساماندهی مسافربرهای شخصی بین شهری در خارج از ترمینال‌ها و افزایش همکاری بیمه در پرداخت خسارت بدون کروکی را از دیگر محورهای نشست امروز دانست.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۵۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.