آمادگی کردستانی ها برای میزبانی از ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی

۲۹م اسفند ،

در نوروز امسال جشنواره صدای بهار با موضوع هنرهای سنتی و صنایع دستی در کردستان برگزار می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از آمادگی پذیرش ۱۰۰ هزار نفر مهمان و مسافر در ایام نوروز به طور شبانه در محل‌های اقامتی استان خبر داد و گفت: در نوروز امسال  جشنواره صدای بهار با موضوع هنرهای سنتی و صنایع دستی در کردستان برگزار می گردد.

فرهاد میمنت آبادی افزود: استان کردستان  به سبب وجود جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی، صنایع دستی و هم مرز بودن با کشور عراق همواره به عنوان یکی از اولویت‌های سفر مردم از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی به مهمان نوازی مردم کردستان اشاره کرد و گفت: مردم استان کردستان همیشه در مهمان نوازی زبانزد خاص و عام بوده و در نوروز ۹۲ نیز پذیرای گردشگران و مسافران خواهند بود.

میمنت آبادی افزود: درجلسات  ستاد تسهیلات نوروزی۲۴۷ مصوبه  داشته‌ایم که یکی از مصوبات این جلسات  برگزاری  جشنواره صدای بهار در تمام شهرستان‌های استان با محوریت صنایع دستی و نمایش و فروش آن بود.

وی همچنین به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و موسیقی محلی، آماده سازی هتل ها، مراکزاقامتی، مهمان پذیرها، واحدهای بین راهی و ساماندهی تمامی امکانات سطح استان به شکل مناسب اشاره کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مبادی ورودی شهرستان‌های استان نیزکیوسک‌های راهنمای مسافران نصب شده است تا اقلام تبلیغاتی اعم از کتابچه راهنمای گردشگری و نقشه شهرستانها جهت ارائه اطلاعات کافی در زمینه مراکز سیاحتی و محل‌های اسکان در اختیار مسافران قرار دهد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.