آماربیمه‌نامه‌های صادره کنترل می گردد

۰۸م آذر ،

بینا- رییس‌کل بیمه مرکزی از راه‌اندازی سامانه مرکزی بیمه مرکزی با دو کارکرد مهم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش بینا، مهندس سیدمحمد کریمی با اعلام این خبر گفت: به‌زودی به‌ صورت آنلاین و زنده، همه آمار و ارقام و بیمه‌نامه‌های صادرشده در سراسر کشور، به سامانه اصلی بیمه مرکزی وارد می‌شود.
وی افزود: با راه‌اندازی سیستم کدینگ و اعلام کد یونیک از بسیاری تقلب‌ها و تخلفات جلوگیری خواهد شد. برای مثال، شرکت‌های بیمه، گاه با بیمه‌نامه‌هایی مواجه می‌شوند که فرم خود آنهاست، ولی آنها صادر نکرده‌اند. این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که بعضی شرکت‌ها بخشی از اختیارات خود را به نماینده‌ها و کارگزاران‌شان تفویض کرده‌اند.
مهندس کریمی ادامه داد: بنابراین برای جلوگیری از این مساله، به محض این‌که شرکت بیمه‌ای، بیمه‌نامه را صادر می‌کند، سیستمی طراحی شده که اصالت بیمه‌نامه توسط بیمه‌گذار تایید شود. در این سیستم، بیمه‌گذار وارد پایگاه اینترنتی بیمه مرکزی می‌شود و کد اختصاصی را ارایه می‌کند. چنانچه بیمه‌نامه نمایش داده شد، اصالت آن تایید شده است.
رییس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به دومین کارکرد مهم این سامانه، خاطرنشان کرد: دیگر امتیاز این سامانه، پاسخگویی به استعلام‌هاست؛ به‌طوری که استعلام‌های بیمه‌ای نیز به ‌سرعت استعلام خلافی خودرو، صادر شود. این‌گونه استعلام‌ها در موارد متعددی ضرورت می‌یابد؛ برای نمونه، وقتی که فردی می‌خواهد بیمه‌اش را از یک شرکت به شرکتی دیگر منتقل کند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.