آمارها نمایانگر رشد ورود گردشگران خارجی به کشور/ تا پایان سال دولت الکترونیک در حوزه گردشگری محقق می شود

کشور ایران با قابلیت های مذهبی که دارد می‌توان پیش‌بینی کرد که با برنامه‌ریزی‌های مطلوب بتوان حداقل ۵ میلیون گردشگر مذهبی به این سه شهر جذب کرد.

سید حسن موسوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: در شرایطی که رسانه‌های مختلف دنیا اقدام به تخریب قابلیت‌ها و جاذبه‌های زیبای گردشگری ایران می‌کنند آمارها نشان‌دهنده رشد ورود گردشگر خارجی به کشور است.  
معاون رئسی جمهور تصریح کرد: ‌با توجه به این که سه شهر مقدس مشهد، قم و شیراز مقصد گردشگر مذهبی بسیاری از شیعیان منطقه تلقی می‌شود می‌توان پیش‌بینی کرد که با برنامه‌ریزی‌های مطلوب بتوان حداقل ۵ میلیون گردشگر مذهبی به این سه شهر جذب کرد.
وی تصریح کرد: در همین راستا به دفاتر خدمات گردشگری برای افزایش بیش از پیش جذب گردشگران خارجی توصیه‌هایی شده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است.  
موسوی با اشاره به رونمایی از سامانه صدور مجوز بند «ب» تصریح کرد: امیدوارم تا پایان سال جاری تکالیفی را که دولت تا پایان برنامه پنجم توسعه (سال ) بر عهده سازمان‌های دولتی در حوزه دولت الکترونیک گذاشته است را به پایان برسانیم.
وی یادآور شد: خوشبختانه با افتتاح شبکه تلویزیونی گردشگری مردم کشورهای مختلف دنیا به شناخت بهتری از جاذبه‌های گردشگری ایران دست خواهند یافت این شبکه طوری طراحی شده که تمامی نیازهای جامعه جهانی را پوشش می دهد.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری یادآور شد: امروز رسانه‌های مختلف دنیا برای تخریب ایران هزینه بسیار زیادی می‌کنند بنابراین باید با این تبلیغات مسموم مقابله کرد./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.