آمار آبله میمون در جهان به ۲۰۰ بیمار رسید

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: موارد ابتلا به آبله میمون به ۲۰۰ مورد در ۲۰ کشور رسید .

آمار آبله میمون در جهان به ۲۰۰ بیمار رسید

به گزارش ممتاز نیوز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی نزدیک به ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در بیش از ۲۰ کشور دریافت کرده است.

این نهاد بین‌المللی با این حال همه‌گیری آبله میمون در بین انسان‌ها را «قابل کنترل» توصیف کرد. سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار ذخیره واکسن‌ها و داروهای موجود برای مقابله با آبله میمون در راستای توزیع عادلانه آنها در سطح جهان شد. 

به گفته سازمان جهانی بهداشت هنوز بسیاری از پرسش‌ها درباره نحوه شیوع اولیه آبله میمون در بین انسان‌ها بی‌پاسخ مانده است. با این حال مقامات این سازمان بر این باور هستند که تغییرات ژنتیکی ویروس آبله میمون نقشی در شیوع آن بین انسان‌ها ندارد. 

یکی از مشاوران ارشد سازمان جهانی بهداشت پیش از این گفته بود که همه‌گیری آبله میمون در اروپا، آمریکا، اسرائیل و استرالیا احتمالا به برقراری رابطه جنسی در دو گردهمایی در بلژیک و اسپانیا مرتبط است. انتقال ویروس آبله میمون از انسان به انسان در جریان برقراری رابطه جنسی با الگوی معمول شیوع این ویروس در بین انسان‌ها تفاوت دارد. 

بیماری آبله میمون در مرکز و غرب قاره آفریقا تاکنون اغلب بر اثر تماس با حیوانات شیوع پیدا می‌کرد و به دیگر مناطق جهان نیز سرایت نمی‌کرد.

مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند که موارد ابتلا شناسایی شده از ابتلا به آبله میمون در این کشور به ۹۸ مورد رسیده است. به گفته پزشکان اکثر افرادی که تاکنون در شماری از کشورهای جهان به آبله میمون مبتلا شدند مردانی بودند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند. با این حال به گفته پزشکان شیوع آبله میمون ارتباطی با گرایش جنسی افراد ندارد و این بیماری در صورت عدم پیشگیری از آن می‌تواند بین بقیه جمعیت نیز شیوع پیدا کند.

اغلب مبتلایان به آبله میمون از تب و لرز، بدن درد و خستگی رنج می‌برند. با این حال در موارد جدی‌تر این بیماری بثورات پوستی و زخم‌هایی بر روی صورت و دستان مشاهده می‌شود که قابلیت گسترش به دیگر قسمت‌های بدن را دارد.ا

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.