آمار ابتلا به مالاریا نسبت به سال قبل شدیدا کاهش یافته است

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون فنی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان:

با تدابیری که در جهت حذف مالاریا انجام گرفته است آمار ابتلا به مالاریا که سال قبل کمتر از هزار مورد بوده است به شدت کاهش یافته و تا سال ۹۴ حذف خواهد شد.

دکتر محمدیT معاون فنی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه حذف مالاریا یکی از برنامه های وزارت بهداشت در استان کرمان، هرمزگان و سیستان است که در حال انجام است.

وی گفت: در این برنامه باید میزان مالاریای خالسی یاروم که از نوع شدید و با عوارض مغزی است را به صفر برسانیم یکسری اقدامات در این استان جهت جلوگیری از انتقال بیماری و ریشه کن شدن آن در حال انجام است.

محمدی تصریح کرد: در این راستا اقداماتی از جمله بیماریابی فعال و سم پاشی انجام گرفته است این سم پاشی بیشتر در کانونهای هدف انجام می گیرد.

وی ادامه داد: تمامی اشخاصی که وارد کشور می شوند نیز کنترل می شوند به دلیل اینکه اگر فرد مبتلا به مالاریا توسط پشه گزیده شود همان پشه میتواند عامل انتقال مالاریا باشد.

وی تصریح کرد: سال قبل آمار ابتلا به مالاریا کمتر از هزار مورد بوده است امسال نسبت به مورد مشابه سال قبل با وجود اینکه بارندگی نیز وجود داشته است این آمار شدیدا کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان ۴۰۰ نیرو در این عرصه فعالیت میکنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.