آمار اشتباه ایساف دربارهٔ کاهش حملات طالبان

۱۰م اسفند ،

afp-120.jpg

نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) به اشتباه خود در گزارش کاهش ۷ درصدی حملات طالبان طی سال قبل میلادی در افغانستان اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، بیل دوجیو، فرمانده امور نظامی در افغانستان تاکید کرد که اشباه آماری اعلام شده عمدی نبوده و تلاشی برای تقلب و دادن آمار نادرست نبوده است.

در گزارشی در وب‌سایت ایساف دربارهٔ وضع امنیتی افغانستان آمده است: حملات طالبان در سال ۲۰۱۲ هفت درصد کم‌تر از قبل شده است. اشتباهی که حالا باید تصحیح شود. طالبان هم‌چنان فعال است و از شمار حملات آن مطلقا کاسته نشده است.

فرماندهی ایساف به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما در این باره اشتباه کرده‌ایم.

به گفته سخنگوی پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا “عقب‌نشینی طالبان” که بارها از سوی وی مژده داده شده بود، یک خطای گمراه کننده است. پانه‌تا دسامبر قبل ادعا کرده بود که خشونت در افغانستان درحال کاهش است و طالبان شکست خواهد خورد.

با این حال یک سخنگوی ایساف گفته است که اشتباهی که در مورد کاهش حملات طالبان رخ داده، در نگرش ارتش به جنگ با آن تغییری نمی‌دهد چراکه هم‌زمان با خروج ارتش آمریکا و متحدانش، شاهد پیشرفت در افغانستان هستیم!

روجیو گفت: آنچه ما شاهد بودیم حملات پیش از افزایش نیرو بوده که شورشیان را وادار به کاهش حملات کرد اما ایساف می‌خواست نشان دهد که این حملات تا حدود بسیاری کاهش داشته که در این میان موفق هم بوده است. من نمی‌توانم آنها را به ارائه آمار اشتباه به عمد متهم کنم.

منتقدان سیاست‌های آمریکا در افغانستان می‌گویند که ارائه این آمار و تناقضات موجود در آن ثابت می‌کند که سیاست افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان راهبرد موثری نبوده است.

در دسامبر سال ۲۰۰۹ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا ۳۰ هزار نیروی بیشتر برای برقراری ثبات به افغانستان اعزام کرد که این امر مناقشات بسیاری را در پی داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.