آمار انصراف دهندگان از یارانه نقدی حدود ۷ الی ۸ درصد است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه طبق خبرهای رسیده تا کنون ۷ الی ۸ درصد از مردم از دریافت یارانه نقدی در فاز دوم انصراف داده‌اند، گفت: پیش بینی دولت این است که تا پایان ثبت نام این رقم به ۱۰ درصد برسد

خبراقتصادی:ابراهیم نکو در گفت‌وگو باتسنیم در ارتباط با گزارش دولت به مجلس دربارهٔ وضعیت ثبت نام کنندگان و انصراف‌دهندگان از یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: براساس خبرهای رسیده تا کنون حدود ۷ الی ۸ درصد از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی دولت افزایش انصراف دهندگان به ۱۰ درصد است، تصریح کرد: باید توجه داشت که درآمدهای حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها متعلق به کل ملت است و نمی توان به اجبار مردم را ملزم به انصراف از دریافت یارانه نقدی کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در عین حال باید پذیرفت که پرداخت یارانه در سطح وسیع خسارت بسیاری را به همراه خواهد داشت و دولت نمی تواند به تمام مردم یارانه پرداخت کند از همین رو باید مردم توانمند به صورت اختیاری از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

نکو ضمن اشاره به اینکه دولت باید با استفاده از تبلیغات مردمی در سطح وسیع اقشار توانمند مالی را ترغیب به انصراف از دریافت یارانه نقدی کند، افزود: دولت می تواند از همین رویه ثبت نام یارانه نقدی استفاده کرده و به ثبت نام کنندگان یارانه پرداخت کند چراکه ثبت نام مردم در این طرح به معنای نیازمندی آنها برای دریافت یارانه نقدی است.

وی حذف مردم در پرداخت یارانه نقدی را بعد از انجام ثبت نام در فاز تازه دور از شأن دانست و گفت: همچنین دولت می تواند سقف درآمدی را اعلام کند و بگوید فقط به اشخاصی که شامل این گروه درآمدی می شوند یارانه پرداخت خواهد شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.