آمار تلفات حادثه مرز اسلام‌قلعه توسط افغانستان منتشر می‌شود/ وزارت خارجه ایران پیگیر ماجراست

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمار تلفات و میزان خسارت‌های ناشی از این حادثه گفت: تاکنون هیچ آمار دقیقی از میزان تلفات و خسارات احتمالی این حادثه منعکس نشده است. آمار رسمی در این خصوص از طریق کشور افغانستان منتشر خواهد شد. همچنین موضوع از سوی کنسولگری و وزارت امور خارجه ایران نیز در حال پیگیری است.

محمد صادق معتمدیان امروز ۲۵ بهمن ماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات حادثه انفجار تانکرهای سوخت در گمرک اسلام‌قلعه اظهار کرد: متاسفانه حوالی ظهر امروز انفجار مهیبی در گمرک اسلام‌قلعه که مقابل مرز دوغارون ایران در کشور افغانستان قرار دارد، رخ داد که هنوز از دلایل بروز این حادثه اطلاعات دقیقی منتشر نشده است.

وی ادامه داد: به دلیل بزرگ بودن حجم انفجار و آتش‌سوزی و همچنین استقرار سایر تانکرهای سوخت در این منطقه، جهت حفاظت از تانکرهای سوختی که در مرز ایران قرار دارد، تدابیر لازم اندیشیده شده و به سرعت تمام خودروها و کامیون‌هایی که در سه واحد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و بازارچه مرز ایران قرار داشت، تخلیه و به پارکینگ جدیدی که اخیرا در این منطقه ایجاد شده است، منتقل شد.

معتمدیان بیان کرد: در حال حاضر تمام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی که ممکن بود در پی این انفجار برای خودروهای حامل سوخت در مرز رخ دهد، انجام شده است. در مرحله بعد با توجه به کمبود امکانات در افغانستان و تماس والی هرات با من و براساس درخواست کمکی که شد، ستاد مدیریت بحران در مرکز استان با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و تدابیری در حوزه پیشگری و برنامه‌ریزی برای ارائه کمک‌های امدادی به طرف افغان صورت گرفت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین در زمینه تامین آمبولانس تدابیر لازم صورت گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی آمبولانس به مرز دوغارون اعزام شده است. خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی نیز به محل حادثه روانه شده و چندین دستگاه بالگرد نیز در تایباد برای امدادرسانی احتمالی مستقر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این قرار است اردوگاه‌هایی برای کمک به حادثه‌دیدگان در تایباد ایجاد شود که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این طریق خدماتی به آسیب‌دیدگان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.