آمار جالب از تاسیسات حرمین شریفین

۰۹ام بهمن ،

به رغم تلاش های آل سعود برای از میان بردن مظاهر اسلامی، تعداد بعضی تاسیسات و تجهیزات حرمین شریفین در مکه و مدینه آمار جالبی را نشان می دهد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، حرمین شریفین در مکه و مدینه امروزه دارای تاسیسات و تجهیزات گسترده ای همچون ستون های بی شمار و لوسترها و سایه بان های بزرگ است که آمار بعضی از آنها را قابل توجه و عجیب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صراط، مسجد پیغمبر اکرم(ص) در مدینه منوره هم اینک دارای دوازده سقف کشویی و متحرک است که در هر دو سوی چپ و راست این مسجد کار گذاشته شده است. در دو حیاط روباز دوازده چتر هم کار گذاشته شده است که در طول روز سایه را برای زائران فراهم می کنند.

در هر دو سوی این مسجد نیز دوازده ردیف ستون تعبیه شده که مجموع آن را به ۱۱۴۰ ستون برآورد می کنند. آمار تعداد لوسترها نیز جالب است که چهارده لوستر بزرگ زینت بخش این مکان مقدس است.

اما تعداد ستون های روضه رضوان -مسجد قدیمی پیغمبر اسلام (ص)- که بخش کوچکی از این مکان بزرگ را شامل می گردد، دوازده ردیف در دوازده ردیف ستون دارد که به این آمار رنگ و بوی خاصی می دهد که مجموعا ۱۴۴ ستون می گردد.

مکه مکرمه هم از این آمار جالب بی بهره نیست. تعداد ستون های دورتادور مسجد الحرام ۱۱۰ ستون است که عددی مقدس نزد شیعیان محسوب می گردد.

به گزارش صراط، نظام حاکم بر عربستان از زمان به قدرت رسیدن آل سعود تلاش بسیاری برای از میان بردن مظاهر اسلامی یا منتسب به اهل بیت عصمت(ص) کرده و حتی از کوچکترین این اقدامات هم فروگذار نکرده است اما این آمارها به طور اتفاقی چیز دیگری را نشان می دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.