آمار حادثه دلخراش هراز + تصاویر و اسامی

به گزارش سرویس اخبار سینمای ایران و جهان ممتاز نیوز،

ظهر امروز حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به اعماق دره وانا در محور هراز از سمت تهران به آمل خبری ناگوار بود که نه فقط فریدونکناری‌ها و مردم مازندران بلکه دیگر هم‌وطنان‌مان را نیز مبهوت کرد.

 

 

مینی‌بوس حامل این زائران که با اعلام پلیس‌راه سرعت مطمئنه نداشت، اسیر لغزندگی محور هراز شد و پس از لغزش سطح جاده به دیواره کناری برخورد کرده و به ته دره سقوط کرد.

این مینی‌بوس ۱۸ سرنشین داشت که همگی مرد و البته دو نفر از آن‌ها مجرد و بقیه متاهل بودند.

 

 

این کاروان عاشق اباعبدالله‎الحسین (ع) در روزهای پایانی ماه گذشته از روستای جزین بخش مرکزی فریدونکنار عازم کربلا شده بودند و امروز قصد بازگشت به منازل خود را داشتند.

پس از سقوط مرگبار مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به دره وانا همه وسایل و سوغاتی‌ها در سطح دره و رودخانه پخش شد.

کربلایی محمد کاظمی راننده این خودرو بود که در دم جان باخت.

مهران زابلی نیز از دیگر جان‌باختگان این حادثه رانندگی است که گفته می‌شود اهل آمل است.

شمس‌الله، مهدی، پرویز و صمد نیک‌زاد نیز از اقوامی هستند که گروهی در این مسافرت حضور داشتند و هم‌اکنون فوت شدند.

محمد و حسن کاظمی نیز به همراه حسن آغاسی‌پور از جمله کسانی هستند که به زیارت کربلای معلی نائل آمدند و سپس در راه بازگشت به خانه و کاشانه خود مهاجر ثارالله لقب گرفته و دعوت حق را لبیک گفتند.

 

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل در اعلام آخرین آمار از این سانحه رانندگی گفت: در مجموع این مینی‌بوس ۱۸ مسافر داشت که هفت نفر از آنها مجروح شده و به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شدند.

جمشید نیک‌زاد ادامه داد: یک نفر از افراد مجروح منتقل شده به بیمارستان جان باخت.

وی بیان کرد: در مجموع این حادثه ۱۲ فوتی داشت که تاکنون جسد هفت نفر از زائران کربلای حسینی پیدا شده و جست‌وجو برای یافتن پنج جان‌باخته دیگر ادامه دارد.

به گزارش فارس، زلف‌علی محمودی، مرتضی و فریدون کاظمی جزو مفقودان سانحه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل زائران پیاده فریدونکناری اربعین حسینی به شمار می‌آیند.

 

 

* مصدومیت کارمند فرمانداری فریدونکنار در سانحه سقوط مینی‌بوس 

سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با فارس خبر حضور کارمند این نهاد را در سانحه مینی‌بوس محور هراز تایید کرده است.

مهرداد ابراهیمی گفت: تاکنون ۱۲ فوتی، شش مجروح این حادثه قطعی شده، که پنج تن از این ۱۲ فوتی مفقود هستند.

رئیس شورای اسلامی روستای جزین فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مینی‌بوس حامل ۱۸ زائر کربلای معلی که از تهران به سمت آمل در محور هراز در حال تردد بود دچار حادثه دلخراش شده و باعث بروز مصیبت بزرگی در روز اربعین حسینی شد.

 

 

* نائب‌رئیس شورای روستای جزین نیز در محور هراز جان‌باخت

علی نیک‌زاد افزود: در این حادثه دلخراش کربلایی حسن کاظمی نائب‌رئیس شورای اسلامی روستای جزین دعوت حق را لبیک گفت.

وی تصریح کرد: کربلایی رضا اصغری همکار خدماتی فرمانداری شهرستان فریدونکنار نیز در این مینی‌بوس بوده که دچار مصدومیت جدی شده است.

نیک‌زاد ادامه داد: کربلایی رضا اصغری که از ناحیه پا دچار شکستگی شده هم‌اکنون در بیمارستان ۱۷ شهریور شهرستان آمل بستری است.

وی بیان کرد: مینی‌بوس حامل زائران کربلای معلی که از روستای جزین بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار از این سفر باز می‌گشت، در منطقه وانا دچار سانحه شده و به قعر دره‌ای که به رودخانه هراز منتهی می‌شد سقوط کرد.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری آمل نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: تاکنون هفت جسد از جان‌باختگان حادثه سقوط مینی‌بوس حامل زائران کربلا در محور هراز تحویل سردخانه شهرستان امام‌زاده عبدالله شد.

محمد مقدس اظهار کرد: مینی‌بوس حامل ۱۸ نفر از زائران کاروان پیاده اربعین حسینی که از شهرستان فریدونکنار حرکت کرده بودند بعد از ظهر امروز دچار حادثه رانندگی شده در منطقه وانا که در کیلومتر ۶۵ محور مواصلاتی هراز قرار دارد، به عمق دره سقوط کرد.

وی گفت: با توجه به اعزام افراد حاضر در سر صحنه حادثه رانندگی، پنج نفر از سرنشینان مفقود بوده و احتمال می‌دهند که به داخل رودخانه مجاور دره سقوط کرده باشند.

ممتاز نیوز | خبرخوان
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.