آمار دانشجویان خارجی دانشگاه تهران نسبت به سال قبل دو برابر شد

معاون آموزشی دانشگاه تهران از افزایش دو برابری شمار دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۲- نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش پورتال دانشگاهی کشور و به نقل از  ایرنا ، ˈسید مهدی قمصریˈ  اظهار داشت: براساس هدفگذاری های صورت گرفته در برنامه توسعه پنج ساله دانشگاه تهران، تا سال ۱۳۹۵ باید حداقل ۱۰ درصد جمعیت دانشجویی این دانشگاه را دانشجویان غیرایرانی تشکیل دهند.

وی افزایش دوره های مشترک آموزشی و تحقیقاتی با دانشگاه های خارجی را از دیگر رویکردهای دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشگاه های خارجی علاقه مند و متقاضی برگزاری سمینارهای علمی مشترک با دانشگاه تهران هستند که اجرای این برنامه ها باید با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

قمصری با بیان اینکه اکثر مجلات دانشگاه تهران جزو مجلات علمی پژوهشی هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این مجلات در نمایه های بین المللی قرار می گیرند و باید تلاش کرد تعداد بیشتری از مجلات علمی پژوهشی دانشگاه در پایگاه های استنادی معتبر بین المللی نمایه شوند.

وی تصریح کرد: از گروه های آموزشی دانشگاه خواسته ایم به سمت نمایه شدن مجلات علمی پژوهشی در پایگاه های معتبر بین المللی به پیش بروند تا لزومی به چاپ مقالات علمی استادان ایرانی در مجلات خارجی نباشد و به جای آن، مجلات خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنیم.

دانشگاه تهران در سال های اخیر به طور متوسط ، رتبه‌ بین‌المللی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده که براساس برنامه پنج ساله این دانشگاه باید این رتبه به کمتر از ۲۰۰ برسد.

آمار

 

دانشجویان خارجی

 

دانشگاه تهران


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.