آمار زائران ایرانی از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اعزام زائران عمره از ۱۱ بهمن سال گذشته آغاز شده است و تا اواسط مرداد امسال ادامه خواهد یافت.

تاکنون تعداد زائران راه یافته به سرزمین وحی و حرم نبوی از ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است  که این تعداد در قالب چهار هزار و ۴۱۶ کاروان اعزام شده اند.

 

هم اکنون زائران ایرانی در  ۷۲ هتل در مدینه منوره و ۵۲ هتل در مکه مکرمه اسکان داده می شوند.

 از میان زائران ایرانی اعزام شده به عربستان تا پایان دوشنبه ۲۹ خرداد ، ۴۴ زائر به سبب عوارض ناشی از کهولت سن، بیماری و سکته های قلبی فوت کرده اند.

 

این گزارش حاکی است، در این مدت زائران با پروازهای تاخیری زیادی روبه رو شده اند که گلایه های زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

 

 طبق آخرین گزارش رسیده یکی از پروازهای ایران ایر نزدیک به ۲۴ ساعت تاخیر داشته است که افزون بر آن تاخیرهای با دوساعت و چهار ساعت را در روزهای اخیر شاهد بودیم که این آمار تاخیری سبب ناراحتی بسیاری از زائران شده است.

 

ستاد عملیات عمره هم اینک در مکه مکرمه و مدینه منوره به صورت شبانه روز به دنبال عملیات اجرایی عمره گزاران مشغول است تا زائران عزیز با کمترین مشکلات بتوانند مناسک عمره مفرده خود را انجام دهند.

 

همچنین بعثه مقام معظم رهبری در دو شهر مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره با حضور کارشناسان و متخصصان دینی کارهای فرهنگی عمره گزاران را دنبال می کند که تاکنون برنامه های مختلف را برای گروهای دانشجویی، طلبگی و دانش آموزی با موفقیت برگزار کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.