آمار زنان و مردان شرکت کننده در کنکور امسال/ تعداد سئوالات و مدت زمان پاسخگویی

۱۳خردادماه،

آمار زنان و مردان شرکت کننده در کنکور امسال/ تعداد سئوالات و مدت زمان پاسخگویی

آمار زنان و مردان شرکت کننده در کنکور امسال/ تعداد سئوالات و مدت زمان پاسخگویی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به توزیع یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۴۴ کارت ورود به جلسه برگزاری آزمون سراسری ۹۱ گفت: کنکور سراسری ۹۲ در روزهای ۶ تا ۸ تیرماه برگزار و کارت ورود به جلسه در روزهای ۲ تا ۵ تیرماه توزیع می گردد.

به گزارش راسخون، دکتر حسین توکلی در گفتگو با  مهر یادآور شد: یک میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۱ داوطلب نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت نام در فرصت های اعلام شده اقدام کردند که از این تعداد ۶۴۳ هزار و ۸۵۲ داوطلب زن و ۴۳۹ هزار و ۷۱۹ داوطلب مرد می باشند. در واقع ۵۹٫۴۲ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰٫۵۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال امکان ثبت‌نام داوطلبان علاقمند به شرکت در کدرشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد نیز فراهم شده بود، تعداد داوطلبان نسبت به کنکور ۹۱ به میزان ۱۷ هزار و ۲۹۷ نفر افزایش داشت.

تعداد داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنجگانه

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تعداد ۲۵۱ هزار و ۹۵۶ داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد ۹۹ هزار و ۳۰۳ نفر زن و ۱۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر مرد می باشند. همچنین تعداد ۵۰۷ هزار و ۵۷۵ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کردند که از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۶۶ نفر زن و ۱۶۸ هزار و ۵۰۸ نفر مرد می باشند.

وی اضافه کرد: از میان ۲۹۷ هزار و ۶۵۵ داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۱۸۵ هزار و ۷۴۶ نفر زن و ۱۱۱ هزار و ۹۰۹ نفر مرد بوده و از میان ۱۵ هزار و ۴۷۷ داوطلب در گروه آزمایشی هنر  ۱۱ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۴ هزار و ۱۵۵ نفر مرد می باشند. همچنین ۱۰ هزار و ۹۰۸ داوطلب در گروه آزمایشی زبان های خارجه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۸ هزار و ۴۱۴ نفر زن و ۲ هزار و ۴۹۴ نفر مرد می باشند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه بر اساس ضوابط به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجه اجازه داده شده که در گروه آزمایشی هنر شرکت کنند بر این اساس ۳۱ هزار و ۵۹۵ داوطلب علاقمندی خود را برای گزینش در گروه آزمایشی هنر اعلام کردند.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۰۸ هزار و ۲۸۸ داوطلب از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر متقاضی شرکت در گروه آزمایشی زبان بوده اند که علاقمندی خود را برای شرکت در گروه زبان اعلام کرده‌اند.

صدور یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۴۴ کارت ورود به جلسه

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: تعداد ۴۷ هزار و ۷۲ داوطلب گروه آزمایشی هنر و علاقمندان می باشند و همچنین تعداد داوطلبان گروه آزمایشی زبان با احتساب علاقمندان ۱۱۹ هزار و ۸۶ داوطلب است که در مجموع یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۴۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای دوم تا پنجم تیرماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.

توکلی با اشاره به نحوه طراحی سوالات کنکور ۹۲ اظهار داشت: سئوالات آزمون همچون سال های قبل تستی و چهارگزینه ای است و سئوالات از کتب اعلام شده دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام تازه سالی واحدی که در دفترچه به عنوان منابع اعلام شده بود، طراحی شده است.

وی اضافه کرد: سئوالات آزمون به صورت مفهومی طراحی شده که البته مفهومی بودن به منزله دشوار بودن نیست بلکه چنانچه داوطلبی منابع را دقیقا مطالعه کرده باشد می‌تواند به سئوالات مربوطه پاسخ دهد.

زمان بندی برگزاری آزمون های گروه های آزمایشی پنجگانه

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون در ۳۵۸ شهرستان در روزهای ۶، ۷ و ۸ تیرماه برگزار می گردد. آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی در صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۶ تیر، علوم تجربی در صبح جمعه و زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه ۷ تیر و علوم انسانی در صبح شنبه ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

میزان تعداد سئوالات و مدت پاسخگویی به هر یک از دفترچه های آزمون

وی با اشاره به زمان پاسخگویی به سئوالات آزمون سراسری ۹۲ یادآور شد: داوطلبان به ۱۰۰ سئوال عمومی شامل ۲۵ سئوال زبان و ادبیات فارسی، ۲۵ سئوال زبان عربی، ۲۵ سئوال فرهنگ و معارف اسلامی و ۲۵ سئوال زبان انگلیسی را در مدت ۷۵ دقیقه پاسخ می دهند.

توکلی یادآور شد: سئوالات دفترچه اختصاصی گروه ریاضی شامل ۱۳۵ سئوال و مدت پاسخگویی ۱۷۵ دقیقه، سئوالات دفترچه اختصاصی گروه تجربی شامل ۱۷۰ سئوال و مدت پاسخگویی ۱۷۵ دقیقه، سئوالات دفترچه اختصاصی گروه علوم انسانی شامل ۱۸۰ سئوال و مدت پاسخگویی ۱۶۵ دقیقه، سئوالات دفترچه اختصاصی گروه هنر شامل ۱۶۰ سئوال و مدت پاسخگویی ۱۶۵ دقیقه و سئوالات دفترچه اختصاصی گروه زبان های خارجی شامل زبان انگلیسی یا آلمانی یا فرانسه شامل ۷۰ سئوال و مدت پاسخگویی ۱۰۵ دقیقه است.

وی اضافه کرد: در گروه علوم تجربی برای بهیاران و دارندگان دیپلم بهیاری دفترچه شماره سه با ۵۰ سئوال تخصصی و مدت پاسخگویی ۳۰ دقیقه و در گروه علوم انسانی برای دارندگان دیپلم فرهنگ و معارف اسلامی دفترچه شماره سه با ۲۰ سئوال اصول عقاید و فقه و مدت پاسخگویی ۲۰ دقیقه ارایه می گردد.

توکلی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون قرائت و تصحیح پاسخنامه‌ها انجام می‌شود و نتایج اولیه به صورت کارنامه در هفته دوم مردادماه منتشر می‌شود و همزمان با آن داوطلبان می توانند به انتخاب رشته بپردازند و ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.