آمار غایبان کنکور دکتری سال ۹۱ / اعلام نتایج اولیه آزمون در سوم خرداد

وبگردی ۲۰:۳۰ دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۵۱۲ نفر زن و ۱۰۷ هزار و ۹۴۱ نفر مرد بودند.

وی اظهار داشت: در آزمون صبح کنکور دکتری که به دروس اختصاصی، تعلق داشت، ۱۵۲ هزار و ۲۶۹ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۶۰ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۹۱ هزار و ۴۳۱ نفر مرد بودند.

توکلی یادآور شد: در آزمون صبح ۲۶ هزار و ۱۸۴ نفر غایب بودند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۷۴ داوطلب زن و ۱۶ هزار و ۵۱۰ داوطلب مرد در آزمون صبح غیبت داشتند.

وی با اشاره به تعداد افراد غایب در آزمون بعدازظهر کنکور دکتری سال ۹۱ گفت: در آزمون بعد از ظهر نیز از میان تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، ۶۰ هزار و ۹۷ داوطلب زن و ۹۰ هزار و ۲۳۶ داوطلب مرد در آزمون حاضر بودند و ۲۸ هزار و ۱۲۰ داوطلب در این آزمون غیبت داشتند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از میان غایبان کنکور دکتری سال ۹۱، ۱۰ هزار و ۴۱۵ داوطلب زن و ۱۷ هزار و ۷۰۵ داوطلب مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵٫۳۳ درصد داوطلبان در آزمون صبح و ۸۴٫۲۴ درصد داوطلبان در آزمون بعدازظهر کنکور نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ حاضر بودند.

تعداد داوطلبان آزمون مجموع داوطلبان حاضر در آزمون صبح مجموع داوطلبان زن حاضر در آزمون صبح مجموع داوطلبان مرد حاضر در آزمون صبح
۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر  ۱۵۲ هزار و ۲۶۹ داوطلب ۶۰ هزار و ۸۳۸ داوطلب ۱۰۷ هزار و ۹۴۱ داوطلب
تعداد داوطلبان آزمون مجموع داوطلبان حاضر در آزمون بعدازظهر مجموع داوطلبان زن حاضر در آزمون بعدازظهر مجموع داوطلبان مرد حاضر در آزمون بعدازظهر
۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر ۱۵۰ هزار و ۳۳۳ داوطلب ۶۰ هزار و ۹۷ داوطلب ۹۰ هزار و ۲۳۶ داوطلب
تعداد داوطلبان آزمون مجموع داوطلبان غایب در آزمون صبح مجموع داوطلبان زن غایب در آزمون صبح  مجموع داوطلبان مرد غایب در آزمون صبح 
۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر  ۲۶ هزار و ۱۸۴ داوطلب  ۹ هزار و ۶۷۴ داوطلب  ۱۶ هزار و ۵۱۰ داوطلب
تعداد داوطلبان آزمون مجموع داوطلبان غایب در آزمون بعدازظهر مجموع داوطلبان غایب در آزمون بعدازظهر مجموع داوطلبان غایب در آزمون بعدازظهر
۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر ۲۸ هزار و ۱۲۰ داوطلب

۱۰ هزار و ۴۱۵ داوطلب

۱۷ هزار و ۷۰۵ داوطلب 

توکلی تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۱ در ۳ خرداد ۹۱ به صورت کارنامه به اطلاع داوطلبان می رسد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی از ۳ خرداد تا ۷ خرداد می توانند پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و کد رشته های انتخابی را در فرم وارد کنند.

وی افزود: معرفی اولیه داوطلبان به صورت سه برابر و ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل های تراز می شوند) و سهمیه داوطلبان صورت می گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان به منظور شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش با توجه به معرفی حداکثر در سه کد رشته محل در پایان خردادماه از سوی سازمان سنجش منتشر می شود و معرفی شدگان باید بر اساس برنامه اعلامی از سوی دانشگاهها در مصاحبه شرکت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان ۲۰ شهریور منتشر می شود و کارنامه نهایی نیز در اواخر شهریور ماه ۹۱ از طریق سازمان سنجش منتشر می شود.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.