آمار فروش و تماشاگران فیلم‌های روی پرده سینماها

در هفته‌ای که گذشت، حدود ۵۰۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌های سینمایی روی پرده نشستند.

آمار فروش و تماشاگران فیلم‌های روی پرده سینماها

به گزارش ممتاز نیوز، در چند هفته گذشته به تناوب فیلم‌های جدیدی به چرخه اکران سینماها اضافه شده‌اند که در بین آن‌ها «گشت ۳» یکه تاز فروش است. البته برخی فیلم‌های دیگر هم که ژانری متفاوت دارند با استقبال مخاطب روبه‌رو شده‌اند.

بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت و فروش و اکران در سینما (سمفا) فیلم «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی که از ۲۶ آبان‌ماه روی پرده رفته، تاکنون نزدیک به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته و بیش از ۳۶۸ هزار نفر مخاطب داشته است.

دیگر فیلم کمدی در حال اکران یعنی «دینامیت» هم به کارگردانی مسعود اطیابی که از تیر ماه در حال اکران است تا کنون با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مخاطب به فروش ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر را به سینماها کشانده و به فروش هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی که به زندگی شهید ستاری می‌پردازد، تاکنون یک میلیارد و  ۱۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. این فیلم قرار بود در نماز جمعه امروز به صورت رایگان برای نمازگزاران اکران شود که با مخالفت سازمان اوج روبرو شد.

 فیلم «پوست» ساخته برادران ارک هم از جمله فیلم‌هایی است که از مهرماه روی پرده رفته اما باتوجه به ژانر متفاوتش مخاطب خوبی را جذب کرده و تا کنون با بیش از ۳۳ هزار نفر تماشاگر به فروش ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است.

فیلم عاشقانه «آتابای» ساخته نیکی کریمی که از سوم آذر ماه روی پرده رفته نیز تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر تماشاگر داشته و حدود ۳۰۰ میلیون تومان هم بلیت فروخته است.

فیلم «آپاچی» دیگر کمدی این روزهای سینماها به کارگردانی آرش معیریان از جمله فیلم‌های کم مخاطب بوده و فعلا حدود ۱۶۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«حکم تجدیدنظر» به کارگردانی محمد امین کریم‌پور که هفته گذشته اکران حاشیه‌داری در پردیس سینمایی کورش داشت، از دیگر فیلم‌های کم مخاطب این روزهاست که پس از گذشت ۱۰ روز از شروع اکران حدود ۱۶۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف هم اگرچه در جشنواره فجر دو سال قبل با استقبال و جلب نظر برخی منتقدان و مخاطبان همراه بود اما چندان فروش بالایی نداشته و تاکنون حدود ۹۵ میلیون تومان فروش داشته است.

«شهر گربه‌ها» ساخته سیدجواد هاشمی که از سوم آذر روی پرده رفته نیز تاکنون به فروش ۹۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

دیگر فیلم جدید این روزهای سینما که از دو روز قبل روی پرده رفته «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده است که زنده یاد علی انصاریان هم در آن بازی کرده بود. این فیلم که هنوز تعداد سالن زیادی را برای نمایش در اختیار ندارد نزدیک به ۲۳ میلیون تومان فروش داشته است.

* آمار فروش این گزارش براساس اطلاعات به‌روز شده سمفا تا ساعت ۱۱ جمعه پنجم آذرماه ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.