آمار فعالیت در شبکه های اجتماعی با اپلیکیشن های اجتماعی

۷ م دیماه ،

بسیاری از ما هر روز در حال استفاده از شبکه های اجتماعی هستیم. خواه از شبکه های اجتماعی برای تفریح و در اوقات فراغت خود استفاده کنید، یا برای فعالیت‌های تخصصی و کاری، همواره به اطلاعات آماری و عددی خود علاقه‌مند میباشید و چه بسا که این آمار و ارقام بتواند شما را در رسیدن به اهدافی که در استفاده از شبکه های اجتماعی دارید یاری برساند. پایگاه اینترنتی اپلیکیشن های اجتماعی با همین رویکرد و به همین منظور راه اندازی شده و در مرحله آزمایشی قرار دارد. اما این اپلیکیشن های اجتماعی چه خدماتی را ارائه می‌دهد.

همان طور که در صفحه آغازین پایگاه اینترنتی اپلیکیشن های اجتماعی نوشته شده است، “اپلیکشن‌های اجتماعی یک پلتفرم اجتماعی برای کاربردی کردن فعالیت شما در رسانه‌های اجتماعی است.” در واقع کاربران شبکه های اجتماعی می‌توانند با استفاده از بخش‌های مختلف این شبکه، فعالیت‌های خود را به طور آماری دنبال کنند.

در حال حاضر شبکه های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس و فوراسکوئر در این پلتفورم قرار گرفته‌اند که به جز بخش سرویس توییتر مابقی سرویس‌ها در حال توسعه می باشند.

در بخش توییتر کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند اطلاعاتی مانند ساعت شلوغی، آمار دنبال کنندگان، و رتبه خود را ملاحظه کرده و آمار دقیقی از آن‌ها داشته باشند. در مورد مابقی سرویس‌ها با توجه به این که در حال توسعه می باشند اطلاعاتی در پایگاه اینترنتی موجود نیست.

یکی از نکات مهمی که در هنگام استفاده از این پایگاه اینترنتی ممکن است کاربران را نگران کند، اطلاعات محرمانه ای همچون رمز عبور شبکه های اجتماعی شان باشد. در بخش “حریم خصوصی” توضیحات نسبتاً کاملی در مورد حریم خصوصی کاربران داده شده است. در این بخش نوشته شده که اپلیکیشن های اجتماعی به طور مستقیم به اطلاعات کاربران عضو در شبکه های اجتماعی ندارد و اطلاعاتی هم که بر روی سرور ذخیره می‌شود به طور کامل رمزنگاری می‌شود. همچنین  اپلیکشن‌ های موجود تحت آخرین استانداردهای رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است و تمامی برنامه‌ها با رعایت استاندارد هر رسانه اجتماعی نوشته شده است.

اما موضوعاتی  که به آن اشاره نشده است، نحوه و استاندارد رمزگذاری اطلاعات روی سرورهای اپلیکیشن های اجتماعی و همچنین توضیحاتی در مورد “استانداردهای رسانه‌های اجتماعی” است. این نکته از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که اغلب کسانی که در این شبکه های اجتماعی عضو می باشند و فعالیت می‌کنند، اطلاعاتی در مورد این استانداردهای ذخیره سازی امن اطلاعات و استانداردهای رسانه های اجتماعی ندارند و خوب است که از این طریق اطلاعات کاربران افزایش نیز پیدا کند.

تیم اپلیکیشن‌های اجتماعی شامل متخصصان علوم اجتماعی (علوم ارتباطات و جامعه‌شناسی) و فنی (کامپیوتر و طراحی صنعتی) است که سعی دارند بر خلاف نگاه عامیانه به این شبکه ها، از یک دید  علمی به شبکه های اجتماعی نگاه کرده و به پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های مختلف در این پلتفرم با همین دید بپردازند.

برای استفاده از این پایگاه اینترنتی می‌توانید به آدرس این پایگاه اینترنتی http://socialapp.irمراجعه نمایید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.