آمار محرمانه ابتلای پرستاران به ایدز و هپاتیت

۱۸اردیبهشت،

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تحقیقاتی پیرامون «آلوده شدن پرستاران به سوزن آلوده» انجام و اطلاعات آن به صورت محرمانه از بیمارستان‌های سراسر کشور جمع‌آوری شده و وزارت بهداشت آن را ارائه نمی‌کند، تصریح کرد…

ممتازنیوز: معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تحقیقاتی پیرامون «آلوده شدن پرستاران به سوزن آلوده» انجام و اطلاعات آن به صورت محرمانه از بیمارستان‌های سراسر کشور جمع‌آوری شده و وزارت بهداشت آن را ارائه نمی‌کند، تصریح کرد: البته می‌توان گفت برحسب شواهد و اطلاعات موجود آمار ابتلای پرستاران به بیماری‌های ایدز، هپاتیت و مانند آن در کل کشور بالا است. 

ایسنا نوشت،یعقوب قدسیان، با بیان اینکه خطر ابتلا به بیماری‌های واگیردار، پرستاران را در حین خدمت تهدید می‌کند، عنوان کرد: لازم است تمهیدات لازم به منظور فراهم کردن امکانات پیشگیرانه در مراکز درمانی در نظر گرفته شود. 

وی افزود: متاسفانه این امکانات در بیمارستان‌های ما وجود ندارد و همکاران پرستار ناچارند اقدامات درمانی را در شرایط غیراستاندارد برای بیماران انجام دهند.  وی ضمن ابراز گلایه از این موضوع که برای پرستاران ما حتی پس از ابتلا هم اقدام درمانی اورژانسی انجام نمی‌شود، اظهار کرد: باید آنتی دوز یا داروی ضد عامل آلودگی برای کارکنان بیمارستانی موجود باشد که بلافاصله تزریق و از انتقال بیماری جلوگیری شود.

روزنامه دنیای اقتصاد


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.