آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در ایران، بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیاست

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به شیوع رو به افزایش سرطان در کشور هشدار داد و گفت: آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در ایران، بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیاست.

آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در ایران، بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیاست

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)؛ دکتر ایرج خسرونیا رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به مهر گفت: سرطان، از جمله بیماری هایی است که در کشور ما عوارض زیادی به دنبال دارد که این مساله ناشی از عدم توجه به مقوله خودمراقبتی است که کمتر در جامعه ما اتفاق می افتد.

وی با اعلام اینکه آمار ابتلا به سرطان در کشورمان رو به افزایش است، افزود: متاسفانه مردم ما کمتر به پزشک مراجعه می کنند و اجازه می دهند، وقتی بیماری مزمن شد، آن وقت اقدام به درمان می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.

خسرونیا به تغییر سبک زندگی، مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها، کم تحرکی و… به عنوان عوامل موثر در ابتلا به بیماری ها نام برد و گفت: در پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سه موضوع خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و در کنار آن به موضوعاتی مثل پزشکی قانونی و مسایل پزشکی نیز اشاره خواهیم داشت.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، یکی از مسایلی که جامعه پزشکی را دچار مشکل می کند، موضوع پزشکی قانونی دانست و افزود: متاسفانه برخی از پزشکان با موضوعات و مسایل پزشکی قانونی آشنا نیستند و همین مساله باعث می شود که در مسیر کار، دچار مشکل شوند. از این رو، در این کنگره و گفت: خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، سه محور اصلی کنگره امسال را تشکیل می دهند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.