آمار مطالعه در آمریکا+ادبی​ترین شهرهای ایالات متحده

۲۳ام بهمن ،

مهر به نقل از یو. اس. ای. تودی گزارش داد: برای سومین سال پیاپی، واشنگتن به عنوان «ادبی‌ترین شهر آمریکا» انتخاب شد. برمبنای یک گزارش آماری سالانه که به تازگی اعلام شده، ۷۵ شهر آمریکا از نظر ادبی بودن، رده‌بندی شدند.

دانشگاه مرکزی کانتیکت بر مبنای اطلاعات به دست آمده از جمله تعداد کتابفروشی‌ها، کتابخانه‌ها، تیراژ روزنامه‌ها، کاربران اینترنت، و سطوح آموزشی، این رده‌بندی را انجام می‌دهد.

به گفته جان میلر رییس این دانشگاه، این تحقیق با هدف جلب توجه مسوولان مدارس به برنامه‌های مطالعاتی و کتابخوانی و این که چقدر مردم کتاب می‌خوانند و بیش از همه در کجا کتاب می‌خوانند، صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه در دنیای امروز توجه به کتابخوانی بیشتر به سمت مطالعه کتب‌های الکترونیک متمایل می‌شود، میزان توجه به روزنامه‌های الکترونیک نیز در این میان جایگاه خود را دارد.

سه شهر اول این فهرست یعنی واشنگتن، سیاتل و مینیاپولیس در رده بندی پارسال نیز همین جایگاه‌ها را به دست آورده بودند.
با این حال پیتسبورگ که سال پیش مکان ششم را داشت موفق شد تا خود را به جایگاه چهارم برساند و دنور نیز از جایگاه دهم پارسال به جایگاه پنجم رسید و سن پاول که سال پیش دوازدهم بود امسال ششم شد. اما بوستون که سال پیش در مکان پنجم قرار داشت امسال به جایگاه هفتم نزول کرد. آتلانتا نیز از جایگاه چهارم نزول کرد و امسال در مکان هشتم ایستاد. در این فهرست سن فرانسیسکو در مکان یازدهم و نیویورک در مکان ۲۱ جای دارند.

به گفته میلر میزان مطالعه چه چاپی و چه الکترونیک در آمریکا به نسبت سال ۲۰۰۰ به میزان ۲۲ درصد کاهش یافته است و میزان توجه به دیگر سرگرمی‌ها به میزان ۲۵ درصد بیشتر شده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.