آمار مهاجرت منوط به اعلام تغییر نشانی ایرانیان

آمار مهاجرت منوط به اعلام تغییر نشانی ایرانیان

جام جم آنلاین: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور از انتشار آمار «مهاجرت» از سوی این سازمان به عنوان یکی از برنامه‌های بلندمدت خبر داد و گفت: انتشار آمار مهاجرت منوط به حصول اطمینان از اعلام تغییر نشانی محل سکونت ایرانیان است.

محسن کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، به‌روزرسانی آمار و اطلاعات تحولات جمعیتی و مهاجرت ایرانیان را یکی از وظایف ثبت‌احوال برشمرد و افزود: شهروندان مکلف هستند که تغییر نشانی محل سکونت خود را که حاوی اطلاعات مهاجرت است، ظرف مدت یک‌ماه اعلام کنند.

به گفته وی، در پی اعلام تغییر نشانی محل سکونت، کارت ملی جدیدی که حاوی کدپستی جدید محل سکونت فرد است، صادر شده و حداکثر یک ماه بعد از طریق پست برای او ارسال می‌شود.

کرمی با اشاره به اهمیت اعلام به‌موقع تغییر نشانی از سوی ایرانیان، گفت: این آمار برای رصد مهاجرت در کشور لازم است و به همین خاطر انتظار می‌رود که ایرانیان به محض تغییر نشانی، این موضوع را به ثبت‌احوال اعلام کنند.

معاون سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: برای اعلام تغییر نشانی، علاوه بر امکان مراجعه به دفاتر ثبت‌احوال، می‌توان بدون مراجعه حضوری و از طریق پورتال الکترونیکی ثبت‌احوال به نشانی www.sabteahval.ir اعلام کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.