آمار نگران کننده رشد طلاق در ایران و تهران!

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خبر داد

ایسنا: رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در کشور ما از هر چهار نفری که ازدواج می‌کنند، یک نفر طلاق می‌گیرد.

دکتر غلامعلی افروز در نشست توجیهی، آموزشی مطلع مهر که در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های کاهش جمعیت، طلاق است و اگر بخواهیم به سیاست جمعیتی بیندیشیم، باید به کاهش طلاق و افزایش خانواده‌های شاد و گرم که نتیجه‌ی ادامه ازدواج است بپردازیم.

رییس گروه روانشناسی طرح مطلع مهر در توصیف زن آرامش‌گر، گفت: همسری آرامش‌گر است، که همه‌ محبت، ایثار، شجاعت، عدالت، مودت را تقدیم همسرش کند و اگر گاهی اوقات رفتارهای محبت آمیز یک سویه باشد، زوجین باید از روی معرفت، عشق و محبت را تقدیم همسرش کند.

افروز ضمن اشاره به اینکه زن و شوهر دو رکن اصلی خانواده هستند، تصریح کرد: خانواده تنها نهاد بی‌بدیل، طبیعی، فطری و جاودانه انسان است و همه‌ نهادها باید در خدمت خانواده باشد.

وی ریشه‌ همه‎ طلاق‌ها و همسرگریزی‏ها در جهان از جمله ایران، دافعه‌های جنسی و روانی دانست و افزود: خانواده باید مرکز انتقال فرهنگ و ارزش‏های دینی باشد و رابطه‌های گرم وصمیمی بین خانواده‌ها برقرار باشد.

رشد نگران‌کننده نرخ طلاق در تهران

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از رشد ۵ درصدی ازدواج در کشور و رشد ۲ درصدی ازدواج در تهران در شش ماهه اول سال ۹۱ نسبت به شش ماهه اول سال گذشته خبر داد.

محمد تقی حسن‌زاده، با تاکید براقدامات اساسی در زمینه ازدواج و طلاق، اظهار کرد: با توجه به شرایط فرهنگی – دینی کشور در مجموع رشد ازدواج آن‌چنان که باید بالا نبوده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت طلاق در کشور مطلوب نیست، افزود: نرخ طلاق در کشورطی شش ماهه اول سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته روند کاهشی نداشته است؛ این در حالیست که در تهران با رشد و افزایش میزان طلاق مواجه هستیم و رشد نرخ طلاق در تهران نگران کننده است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان با تاکید براینکه باید درنرخ طلاق در کشورکاهش یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت طلاق به گونه‌ای است که اگر تمهیدات لازم توسط خانواده‌ها و مسوولان انجام نگیرد این روند افزایشی بالا می‌رود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.