آمار پرونده‌های تأیید شده هیات علمی در دولت‌های نهم و دهم/تأیید ۸۷ درصدی پرونده‌ها

۲۶ام بهمن ،

22-334.jpg

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی تعداد پرونده‌های بررسی شده و تایید شده جذب هیات علمی دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مردانی در ششمین نشست هم‌اندیشی اعضای هیات اجرایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با بیان اینکه از سال ۸۷ تا ۹۱، ۳۵ هزار و ۷۷۵ پرونده به هیات عالی جذب ارسال شده است، اظهار کرد: بر اساس این گزارش، از مهر ماه سال ۸۷ تاکنون، آمار پرونده‌های بررسی شده ۲۳ هزار و ۳۳۵ فقره بوده که در کل ۲۰ هزار و ۴۰۳ فقره مورد تایید قرار گرفته که نشان‌دهنده تایید ۸۷٫۳۶ درصد پرونده‌های بررسی شده است.

وی افزود: سایر پرونده‌ها در مرحله تحقیق بیشتر بوده و یا در اولویت قرار نگرفته‌اند. البته اخیرا تعدادی نیز از سوی دانشگاه‌ها دریافت گردیده و در حال بررسی است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی همچنین دربارهٔ پرونده‌های ارسالی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، اظهار کرد: از سال ۸۷ تاکنون، ۱۴۱۸ پرونده از دانشگاه‌های غیرانتفاعی به هیات جذب هیات علمی آمده که البته این تعداد قابل قبول نیست و بسیار کم است. در این راستا ۱۱۹۶ مورد آن تایید شده است.

مردانی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۴۱۷ پرونده تازه از سوی دانشگاه‌های غیرانتفاعی دریافت کرده‌ایم که ۳۳۳ مورد آن تایید شده است.

وی دربارهٔ دانشگاه آزاد نیز تصریح کرد: از مرداد ماه سال ۸۹، ۱۳۵۹ پرونده مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید قرار گرفته که ۷۴۱ مورد آن جذب هیات علمی پیمانی، ۵۷۰ مورد ارتقای رتبه تحصیلی و ۴۸۵ مورد آن طرح سربازی بوده است.

مردانی با بیان اینکه از سال ۸۸ و آغاز به کار دولت دهم ۳۰ هزار و ۳۴۸ پرونده به هیات جذب ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۶ پرونده هیات علمی و بورسیه، ۲۴۸۰ پرونده مدرسین پیام‌نور، ۵۰۴۳ پرونده مدرسین علمی کاربردی، ۶۴۲ پرونده هیات امنا، ۱۸۹۳ پرونده هیات علمی و بورسیه دانشگاه آزاد، ۱۱۵۳ پرونده هیات موسس و ۷۵۱ پرونده مربوط به روسا بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان هیات علمی نسبت به فراخوان‌های سال‌های قبل افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: پایه‌های اساسی هیات عالی جذب و آیین‌نامه آن در دولت نهم گذاشته شد که ثمرات آن در دولت نهم به چشم نیامد و آثار آن را از سال ۸۷ به بعد دیدیم.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی در خاتمه افزود: تعداد جذب و تبدیل وضعیت در کل دوره ۳٫۵ ساله دولت نهم، ۲۱۲۲ نفر بوده است، اما اکنون که چهار سال از ابلاغ آیین‌نامه تازه می‌گذرد، حدود ۴۰۰۰ نفر از متقاضیان برای فراخوان سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۲ هزار نیاز از سوی ۲۷۴ دانشگاه اعلام شده است که این نشان‌دهنده نهادینه شدن فرآیند جذب است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.