آمانو: به گفت‌وگو با ایران متعهدیم – اخبار سیاسی

یوکیا آمانو اعلام کرد که تاریخ خاصی برای دور بعدی مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران تعیین نشد، اما آژانس به گفت‌وگو متعهد است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از یک سخنرانی در سیدنی در خصوص گفت‌وگوهای آژانس با ایران به خبرنگاران گفت: ما به گفت‌وگو متعهدیم و حاضریم در تاریخی نزدیک نشستی داشته باشیم اما واقعیت این است که تا به امروز درباره هیچ تاریخ خاصی برای یک نشست تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش رویترز، وی گفت که برگزاری هرگونه نشستی دست کم به یک ماه زمان نیاز دارد و او شاهد علامتی از نزدیک بودن یک راه‌حل نیست. لازم است ببینیم وقتی که دیدار می‌کنیم گفت‌وگو چگونه خواهد بود. اما این (امر) تقریبا یک سال زمان برده و ما هنوز هیچ نتایج ملموسی به دست نیاورده‌ایم. بنابراین دلیلی ندارد بر این باور باشیم که یک شبه همه چیز تغییر خواهد کرد. من چنین نشانه‌ای را هم ندارم.

مدیرکل آژانس گفت که هیچ اطلاعات جدید خاصی درباره برنامه ایران از ماه نوامبر به بعد که گزارش خود را منتشر کرد ندارد. وی ادعا کرد: واقعیت این است که ایران به غنی سازی اورانیوم برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد.

حال آنکه ایران همواره اعلام کرده است که برنامه هسته‌یی را با اهداف صلح‌آمیز دنبال می‌کند و از حقوق هسته‌یی خود صرف‌نظر خواهد کرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.