آمانو: صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را می توانیم بررسی و تأیید کنیم

۳۰ آبان ،

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه تأکید کرد که پایگاه اینترنتی های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل کامل این آژانس قرار دارد و ما می توانیم صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را بررسی و تأیید کنیم.

خبرگزاری فرانسه از پاریس به نقل از ˈیوکیا آمانوˈ نوشت: مواد و تأسیسات اتمی اعلام شده از سوی ایران تحت کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی است و ما می توانیم ضمن بررسی آنها، تأیید کنیم که برنامه های هسته ای این کشور همچنان در مسیر غیرنظامی و صلح آمیز در جریان است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای دیدار و گفت وگو با فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در پاریس بسر می برد، افزود: موضوع مهم این است که اراده ای برای پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک در این زمینه وجود دارد و امیدوارم هرچه زودتر به این مهم دست یابیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان ساخت: سیزدهم دسامبر قرار است در تهران مذاکراتی با حضور مقامات ارشد ایران برگزار شود، امیدوارم بتوانیم به راه حلی جامع در باره پرونده هسته ای این کشور دست یابیم.

آمانو تأکید کرد: پرونده هسته ای ایران باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود و ما تلاش های خود را در این زمینه بکار خواهیم بست.

جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده که برنامه های هسته ای این کشور صلح آمیز بوده و در دکترین این کشور، رویکرد نظامی در فعالیت های هسته ای مردود است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.