آمده‌ام غفلت‌ها را برطرف کنم؛ تعیین استانداران با انتخابات

غرضی:

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید فضای جامعه را باز کرد و کار را به دست مردم سپرد.

ایسنا نوشت: سیدمحمد غرضی در جمع نمازگزاران مسجد احمدی نارمک، با بیان این‌که «خداوند به حضرت موسی فرمود که به میدان بیا. در آن صورت هرچه مشکل و گرفتاری داری از بین خواهد رفت» خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) نیز این‌گونه عمل کردند، ایشان به میدان آمدند و سلطه اروپایی و آمریکایی را از بین بردند.

وی یادآور شد:‌ در دوران انقلاب شعار نه شرقی، نه غربی از زبان مردم صادر شد، این شعار در هیچ اطلاعیه‌ای نیامده بود، بلکه مردم این شعار را از آسمان‌ها گرفتند و به زمین آوردند. من نیز خدا را شاکرم و افتخار می‌کنم که شعارم همان شعار دوران انقلاب یعنی جمهوری اسلامی است. شعار من بر همان اساس است، معتقدم که در این ۳۴ سال هم از جمهوریت و هم از اسلامیت انقلاب غفلت شده است؛ گرچه این غفلت به معنای نفی موضوع نیست، ولی من آمده‌ام که این غفلت‌ها را برطرف کنم.

وی با بیان این‌که «پایه و اساس جمهوریت، رای مردم است» گفت: می‌خواهم بگویم که باید فضای جامعه را باز کرد و کار را به دست مردم سپرد؛ از اول انقلاب تاکنون بیش از ۱۰ استاندار در هر سال عوض شده است، یعنی به طور متوسط هر کدام از استانداران ۲ و نیم سال بیشتر عمر نداشتند و این در حالی است که اگر فردی به مدت ۲ سال در یک محله زندگی کند، هرگز نمی‌تواند همه‌ ابعاد محله را پیدا کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برای توسعه جمهوریت انقلاب اسلامی انتخاب استانداران را به رای مردم می‌گذارم. می‌گویم مردم خودشان باید استانداران را انتخاب کنند و در این صورت به آن استاندار حکمی می‌دهم که دیگر تا پایان مدت ریاستم کسی نتواند او را عوض کند؛ برای او یک شرط بیشتر ندارم چنانچه آن استاندار ذهنیت تجزیه‌طلبی داشته باشد او را برکنار می‌کنم.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.