آمریکای جنوبی در آستانه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل

مسابقات جام جهانی هر چهار سال یکبار در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود که بر اساس قرعه کشی فدراسیون جهانی، کشور برزیل قرار است در سال ۲۰۲۴ میزبان این رقابت ها باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، مسابقات مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی در یک گروه متمرکز برگزار می شود که چهار تیم نخست مستقیما به جام جهانی فوتبال راه پیدا می کند و تیم پنجم این منطقه با تیم پنجم قاره آسیا در بازی پلی آف شرکت می کنند و تیم پیروز رهسپار مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل می شود.

 تیم های شرکت کننده قاره آمریکای جنوبی شامل : کشور های آرژانتین ، اروگوئه،  پاراگوئه، کلمبیا ، بولیوی، ونزوئلا، پرو،  اکوادور، شیلی، هستند که براساس قرعه کشی در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف یکدیگر رفتند که نتایج ذیل را به دست آوردند.

 تیم های مختلف این قاره  مرحله مقدماتی را از ۱۵ مهر ماه ۹۰ آغاز کردند که در پی این دیدار ها اروگوئه میهمان توانست بولیوی را با نتیجه ۴ بر۲ شکست دهد و ونزوئلا هم در خانه اش اکوادور با نتیجه ۲ بر صفر باخت تیم فوتبال آرژانتین هم با هنرنمایی مسی توانست در ۱۶  مهر ماه شکست سنگین ۴ بر ۱ به تیم فوتبال شیلی تحمیل کند تیم ملی فوتبال پرو هم با نتیجه ۲ بر صفر توانست پاراگوئه میزبان را شکست دهد.

 تیم های  ملی فوتبال  کلمبیا،  بولیوی، پرو، شیلی، اروگوئه، پاراگوئه،  آرژانتین و ونزوئلا هم چهار شنبه ۲۰ مهر ماه بازیشان را آغاز کردند که تیم کلمبیا مقابل تیم ملی بولیوی با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافت تیم ملی پرو که میزبان بود با نتیجه ۲ بر ۴ از شیلی شکست خورد تیم ملی فوتبال اروگوئه مقابل تیم ملی پاراگوئه با نتیجه تساوی دست یافت.

آرژانتین هم نتوانست از سد ونزوئلا عبور کند و با نتیجه  ۱ بر صفر شکست خورد.

 هفته دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ در آمریکای جنوبی از شنبه ۲۱ آبان آغاز شد وتیم ملی فوتبال بولیوی  مقابل آرژانتین به نتیجه تساوی ۱ بر ۱ دست یافت تیم ملی فوتبال اروگوئه توانست با ۴ گل تیم فوتبال شیلی را در هم بکوبد تیم ملی فوتبال ونزوئلا هم با نتیجه تساوی ۱ بر ۱ مقابل کلمبیا متوقف شد تیم ملی فوتبال آکوادور هم نتوانست ازپس پاراگوئه بر آید و با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد.
تیم ملی فوتبال آرژانتین، کلمبیا، پرو، اکوادور،  پاراگوئه و شیلی هم چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۹۰ دیدار هم رفتند که نتایج ذیل به دست آمده است: آرژانتین با نتیجه ۲ بر ۱ از سد کلمبیا گذشت تیم ملی فوتبال پرو با نتیجه ۲ بر صفر از اکوادور شکست خورد و تیم ملی فوتبال شیلی هم با نتیجه ۲ بر صفر پاراگوئه گذشت.

بولیوی هم از میهمانش ونزوئلا با نتیجه  ۱ بر صفر شکست خورد.

 مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل با وقفه ای طولانی در آمریکای جنوبی از خرداد ماه سال ۹۱  باز آغاز شد و در روز شنبه ۱۳ خرداد ماه تیم ملی فوتبال  ونزوئلا مقابل اروگوئه به نتیجه تساوی ۱ بر۱د ست   یافت و یک روز پس از آن هم یعنی در روز یکشنبه ۱۴ خردادماه هم در بازی بین شیلی و بولیوی انجام شد که در این بازی تیم ملی شیلی توانست بولیوی را با ۲ گل شکست دهد در دیگر بازی هم آرژانتین میهمان توانست اکوادور را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد.

تیم فوتبال کلمبیا هم مقابل تیم ملی فوتبال پرو توانست با نتیجه ۱ بر صفر در روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه به برتری دست یابد.

بازی های این گروه در روز یکشنبه ۲۱ خردادماه بین تیم های پاراگوئه- بولیوی – شیلی –ونزوئلا و پرو – اروگوئه برگزار شد و نتایج ذیل به دست آمد: تیم ملی فوتبال پاراگوئه با نتیجه ۳ بر ۱ از تیم ملی فوتبال بولیوی شکست خورد تیم فوتبال شیلی توانست ۲ بر صفر از سد ونزوئلا بگذرد و پرو هم در خانه از تیم ملی فوتبال اروگوئه شکست خورد یک روز بعد از این دیدارها تی ملی فوتبال کلمبیا به مصاف اکوادور رفت و با نتیجه ۱ بر صفر شکست خورد.

دور رفت بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در روز ۲۲ خرداد ماه به پایان رسید براساس جدول رده بندی این مسابقات تیم ملی فوتبال شیلی در ۶ بازی ۴ برد، ۲ باخت کسب کرده است و توانست با ۱۲ امتیاز صدر جدول دور رفت بازی های مقدماتی جام جهانی برزیل را در آمریکای جنوبی به دست آورد تیم های فوتبال اروگوئه ، آرژانتین و اکواور هم با یک بازی کمتر از شیلی با امتیازهای ۱۱،۱۰ و ۹ به ترتیب مقام های دوم ،سوم و چهارم دست یافتند.

تیم فوتبال ونزوئلا هم با ۶ بازی و کسب ۸ امتیاز مقام پنجم را به دست آورد تیم فوتبال کلمبیا هم با ۵ بازی و کسب ۷ امتیاز مقام ششم را به دست آورد.

تیم فوتبال بولیوی هم با ۴ امتیاز مقام هفتم را بدست آورد تیم های ملی فوتبال پاراگوئه و پور هم به ترتیب با ۵ بازی و کسب ۴ و ۳ امتیاز مقام های آخر جدول را کسب کردند.

تیم های ملی فوتبال آمریکای جنوبی تا شهریور ماه بازی نخواهند داشت و  در روز شنبه ۱۸ شهریور نخستین بازی دور برگشتشان بازیهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل را آغاز می کنند.

براساس قرعه کشی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تیم های فوتبال اروگوئه با کلمبیا ، تیم ملی فوتبال بولیوی با اکوادور ، تیم ملی فوتبال پاراگوئه با آرژانتین و تیم ملی فوتبال ونزوئلا با پرو با یکدیگر در روز شنبه ۱۸ شهریور به مصاف هم می روند.

چهار روز یعنی در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه هم تیم فوتبال اکوادور با اروگوئه تیم فوتبال ونزوئلا با پاراگوئه تیم ملی فوتبال آرژانتین با پرو و تیم ملی فوتبال کلمبیا با تیم ملی فوتبال شیلی مسابقه خواهند داد.

تیم های فوتبال پاراگوئه با کلمبیا ،اروگوئه با آرژانتین ، شیلی با اکوادور و پرو با بولیوی در روز ۲۱ مهرماه ۹۲ به مصاف هم می روند و آخرین بازیهای مقدماتی هم  در  روز سه شنبه ۵ مهرماه ۹۲ برگزار می شود.

تیم های ملی فوتبال ا کوادور با ونزوئلا – اروگوئه با بولیوی و پرو با پاراگوئه به مصاف هم می روند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.