آمریکا در منطقه دلالی می کند

جام جم آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افول قدرت آمریکا، گفت: آمریکا و همپیمانانش دیگر مانند گذشته قدرتی در عرصه نظام بین الملل ندارند و امروز در منطقه خاورمیانه نقش دلالی را ایفا می کنند.

علی لاریجانی امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون های اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما، با ابراز خرسندی از تشکیل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، افزود: با تشکیل این شبکه، می توانیم در آینده شاهد همبستگی بیش از پیش میان کشورهای اسلامی در منطقه و جهان باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز در عرصه بین المللی نهادهای را شاهد هستیم که فاقد کارآیی لازم در انسجام بخشیدن به همبستگی میان ملت ها هستند.

لاریجانی خطاب به نمایندگان اتحادیه های رادیو و تلویزیون های اسلامی، گفت: یکی از مهمترین امتیازات کشورهای اسلامی همبستگی فکری است که می تواند در دنیای امروز اهداف نامعقول دشمنان اسلام را خنثی کند.

لاریجانی بر اهمیت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: نفس حضور این گونه رسانه های بزرگ در دنیای امروز به طور طبیعی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش رسانه های کشورهای اسلامی تاکید کرد: این رسانه ها در کسب حقوق ملت ها و توانمند شدن کشورهای منطقه رسالت سنگینی را برعهده دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دوران سیاه آمریکا پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، اظهارداشت: آمریکایی ها در آن مقطع دچار توهمی مبنی بر این که تنها قدرت دنیا هستند، شدند و سعی کردند سیطره خود را بر جهان اعمال کنند.

وی ادامه داد: این سیاست توهم زای آمریکا تا جایی پیش رفت که منجر به راه اندازی جنگ های متعددی در کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان، فلسطین و غزه شد.

وی تصریح کرد: در آن مقطع دولتمردان آمریکا سعی کردند با حرف های سخیفی در آن مقطع که به پیروزی انقلاب اسلامی دست یافته بود آن را یک کشور بی اهمیت جلوه دهد.

رییس قوه مقننه با اشاره به این که اکنون وضعیت آمریکا در منطقه ساختاری سست به خود گرفته است، گفت: حوادثی نظیر شکست آمریکا در عراق و افغانستان و همچنین هوسرانی سیاسی این کشور در لبنان و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه و انقلاب های منطقه ای، نقش اسطوره ای آمریکا را برهم زده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این روند تا جایی پیش رفت که منجر به انزوای رژیم صهیونیستی شد، رژیمی که برای نشان دادن حضور در منطقه به فریاد زدن روی آورده است.

وی با تاکید بر این که امروزه ملت ها بیش از پیش هوشیار شده اند، گفت: بر این اساس رسانه های کشورهای اسلامی باید در استیفای حقوق مسلمانان نقش موثر خود را به درستی ایفا کنند.

لاریجانی با اشاره به ساخت فیلم موهن آمریکایی، خاطرنشان کرد: این گونه فیلم ها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها موجب نفرت بیش از پیش مسلمانان نسبت به این کشورها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: جنگی که با مدیریت آمریکا از سوی عراق بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، در نهایت برای دنیای غرب شرمساری و سرافکندگی به دنبال داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رشادت های فرزندان این مرز و بوم توانست هیمنه آمریکا را بشکند، گفت: ادامه راه شهدای دوران دفاع مقدس نیز زمینه ای برای به انزوا کشاندن هرچه بیشتر دشمنان اسلام است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان رسانه های رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی با تولیدات اسلامی خود در تقویت جهان اسلام نقشی مهمی را ایفا کنند.

رییس مجلس در حاشیه این همایش از سومین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه که ۱۲۰ غرفه دارد و حدود ۱۸ غرفه آن به آثار کشورهای اسلامی اختصاص دارد، بازدید کرد.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.