آمریکا رویکرد استخدام «پیمانکار زیردست منطقه‌ای» را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است

فروردین ۱۴۰۳

“یک کارشناس سیاست‌خارجی” گفت: ایالات متحده آمریکا بعد از خارج کردن نیروهای خود از عراق، رویکرد استخدام «پیمانکار زیردست منطقه‌ای» را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

حسن صادقیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییر رویکرد  آمریکا مبنی بر کنترل تحولات منطقه و تثبیت سیاست‌های امپریالیستی خود اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا، در مرحله اول به سبب  تضعیف قدرتش در منطقه، در حال پنهان‌کردن قدرت نظامی خود است. به عبارت دیگر، آمریکا استفاده از قدرت نظامی  را به کشورهای مورد اعتماد در منطقه، به مثابه «پیمان کار زیردست منطقه‌ای » حواله می‌دهد.
وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی، در شمال عراق، علیه ایران، سوریه، و تا حدودی روسیه یک دولت سحرآمیز  را به وجود آورده‌ و «راه یابی به دریای سفید» را شرط تداوم و ادامه حیات آن تعیین کردند.

صادقیان با انتقاد از احتمال تشکیل کشور مستقل کَرد در شمال عراق تصریح کرد: با تشکیل احتمالی کشور مستقل کَرد در شمال عراق، انرژی (نفت) شمال عراق از طریق دریای سفید به کشورهای غربی انتقال داده می‌شود، کَردها صاحب دولت و حکومت شده و رژیم صهیونیستی  نفس راحت خواهد کشید و شرق دریای سفید تحت کنترل ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و انگلیس در خواهد آمد، قدرت روسیه در دریای سفید تضعیف خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد:  آینده روابط رژیم صهیونیستی با مصر و جستجوی فعالیت‌های نفت و گاز در دریای سفید ، از دیگر مواردی است که کشورهای غربی با رهبری آمریکا برای خاورمیانه نقشه کشیده اند. لذا کشورهای مهم منطقه از جمله روسیه و ایران، باید با سیاست‌های غرض‌ورزانه و منفعت‌طلبانه غرب مقابله کنند و راه نفوذ غربی‌ها به دریای سفید را ببندند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.