آمریکا با کاشت بذر تفرقه میان مسلمانان بدنبال حمایت از اسرائیل است

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ ‘نعیم قاسم’ معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در کنفرانس حج و بیداری اسلامی در بیروت گفت: آمریکا به جای آن که پولی های عربی منطقه را در راه افزایش منابع و ثروت ملت های منطقه صرف کند، آنها را صرف حمایت نظامی از مجموعه های مسلح می کند.

وی تأکید کرد: آمریکا تاکنون با روش های مختلفی دشمنی خود را با کشورهای عراق، سوریه، لبنان، ایران، فلسطین، بحرین، یمن، تونس و تمام کشورهای عربی منطقه به طور کامل نشان داده است.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به روش جدید استعمار در سیطره علیه منابع و ثروت ملت های منطقه ادامه داد: آمریکا تحت عنوان آزادی و حقوق بشر، نقشه سیطره بر سرنوشت ملت‌ها و منافع آنها را در سر می پروراند ولی ما به خوبی می دانیم که کاخ سفید هرگز نمی تواند به الگو و سرمشق آزادی و دموکراسی در منطقه تبدیل شود و آزادگان جهان نیز این حقیقت را مشاهده کرده اند.

قاسم با اشاره به نقش منفی برخی رسانه ها در انعکاس برخی خبرها اظهارکرد: مسلمانان جهان طبق آنچه که از رسانه های خبری شایع می شود، در حالتی از اختلاف مذهبی و تفرقه به سر نمی برند بلکه اختلافات آنها بیشتر جنبه سیاسی داشته و به رنگ مذهبی آمیخته شده است.

وی ادامه داد: کسی که در کنار آمریکا قرار دارد، در کنار اسراییل، فتنه، قتل و جلوگیری از وحدت مسلمانان قرار دارد و کسی که با مقاومت است، در کنار آزادسازی فلسطین، وحدت اسلامی، ایران، سوریه، عربستان، و تمام لبنان اعم از شیعی و سنی ایستاده است.

قاسم در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مراسم حج گفت: اگر هدف و حرکتی در حج وجود نداشته باشد، مراسم حج بی معنا خواهد بود چرا که در این مراسم، مسلمانان در یک مکان و زمان مشخصی، برای لغو اختلافات خود گردهم می آیند و وحدت تنها راه نجات مسلمانان از تفرقه و فتنه دشمنان است.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به مراسم برایت از مشرکان در حج ادامه داد: برخی سعی کردند این امر را از مراسم حج حذف کنند، ولی جمهوری اسلامی ایران، با طرح مسئله برایت از مشرکان، معنای دیگری به حج داد و صفوف مسلمانان را در برابر مستکبران جهان مستحکم ساخت.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰** ۱۳۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۵۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.